    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo.podatki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    <5328b21c$0$2365$65785112@news.neostrada.pl> <lgahqu$a9q$1@dont-email.me>
    <5328d082$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org> <lgchfe$d36$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <lgcmvn$n7l$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <lgdv39$o33$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <lge7q9$cq$2@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <lgehar$aqo$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <lgevmg$pna$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <lgf3k0$6fv$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <lgfg4a$ae6$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Thu, 20 Mar 2014 21:56:02 +0100

    On 2014-03-20, Wiesiaczek <W...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Z PKB już chyba wyjaśniliśmy?
    > (Przeliczanie PKB na głowę jest już chyba szczytem ściemniania?)

    Nic nie wyjaśnialiśmy. Narzuciłeś swój punkt widzenia i tyle.

    > Owszem, nie pasują i chyba dokładnie wyjaśniłem dlaczego.

    Ależ skąd.

    > No to teraz odpowiadaj (sam chciałeś):
    >
    > - Czy ilość pustych butelek z PET w lasach była większa wtedy czy dziś?

    Oczywiście że dziś. Kiedyś było więcej szklanych w lasach.
    Zresztą wiązało się to z tym, że przecież kiedyś nie było towaru
    w takiej ilości, to też nie było potem opakowań do wyrzucania.
    Czyli wniosek że konsumcja się zwiększyła, więc wygląda na to
    że stać nas na więcej i więcej jest nam oferowane.

    > - Czy bezrobocie było większe wtedy czy dziś?

    Trudno porównać skoro wtedy nie prowadzono takich statystyk.

    > - Czy Polska była zadłużona bardziej wtedy czy dziś?

    Nie mam danych, w odniesieniu do inflacji (oraz okresu hiperinflacji)
    oraz ogólnego poziomu jakiegoś obiektywnego czynnika. Wskażesz?

    > - Czy Polacy mieli więcej swoich fabryk wtedy czy dziś?

    A to ciekawe kryterium. Chyba faktycznie było więcej fabryk.

    Natomiast w krajach rozwiniętych jest ich teraz też mniej
    niż kiedyś, bo podstawowa produkcja jest przenoszona do
    rynków biedniejszych. Co by znaczyło że jednak idziemy
    ku lepszemu.

    Patrząc też na ukochane tu przez niektórych UK, to przemysłu
    nie ma tam prawie wcale, podczas gdy oazy fabryk takie jak
    Tajwan i Chiny jakoś niespecjalnie kojarzą się z dobrobytem.

    > - Czy więcej głodnych dzieci było więcej wtedy czy dziś?

    Oficjalnie, czy rzeczywiście? Bo oficjalnie to faktycznie było
    różowo, z rzeczywistości sam pamiętam ogromne problemy z tym by
    dostać jedzenie. Ty, jak rozumiem nie pamiętasz?

    > - Czy wody i chemii w szynce było więcej wtedy czy dziś?

    Nie było szynki, więc i nie było w niej chemii i wody.

    A jak już była, to nieopisana, także nie wiesz nawet co zjadałeś.
    Ja pamiętam tekturkę, czy inny papier, z niegdysiejszych wędlin,
    jak się już ją dostało, a nie jakąś "chemię czy wodę". :)

    Z dostaniem prawdziwej szynki absolutnie problemów dzisiaj nie ma.
    A jeśli ludzie wolą substytuty, to przecież ich prawo, czyż nie?

    > - Czy ludzie mieli więcej długów do spłacenia wtedy czy dziś?

    Skoro nie było można nic kupić, to faktycznie nie można było się
    zadłużyć. :D

    > - Czy emerytury były wcześniejsze wtedy czy dziś?

    No wtedy, wtedy. W końcu dzięki temu teraz mamy taki deficyt jaki mamy.
    W końcu PRLowi emeryci zaciągnęli dług u dzieci i teraz go radośnie
    rolujemy i rolujemy. Dzięki za przypomnienie. :)

    > - Czy osadzonych w więzieniach było więcej wtedy czy dziś?

    W PRL coś ok. 120-145 tys. W obecnych czasach czytałem niedawno
    statystyki o coś ok. 90 tys. Co ciekawe w liczbie więźniów na
    "100 tys" przewyzszają nas właśnie kraje na wschód.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl