  • 1. Data: 2014-01-08 23:52:31
    Temat: powtorna amortyzacja samochodu a vat przy sprzedazy - po nowemu - pytanie
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    jak informowaly gazety, jesli po 1 stycznia 2014 wyksieguje samochod
    (uzywany, 3 lata) z ewidencji srodkow trwalych (kpir) to juz nie ma
    znaczenia czy minie pol roku czy nie, jego sprzedaz bedzie o-vat-owana
    rzekomo z racji tego ze przyslugiwalo mi odliczenie vat przy jego
    nabyciu (dobrze to zrozumialem ?)

    po kolei, pierwsze 2 lata - umowa leasingu, odliczenie vat
    trzeci rok - wykup z leasingu, odliczenie vat, amortyzacja srodka
    trwalego co miesiac, pozostalo mi jeszcze 14 chyba okresow amortyzacji

    czy dobrze rozumiem, ze jesli wycofam teraz srodek trwaly i bede chcial
    auto sprzedac to musze naliczyc i odprowadzic vat ? bo sprzedajac po
    cenie rynkowej to auto jest warte ok 60 tys brutto, czyli jestem w plecy
    o sporo vat-u...

    jak sie maja nowe przepisy w sytuacji gdybym auto przekazal jako
    darowizne najblizszemu czlonkowi rodziny ? co z vat-em ktory odliczylem
    przy wykupie z leasingu ? czy mam go skorygowac ?
    no i jaka powinna byc wartosc auta przy darowiznie, ksiegowa czy
    rzeczywista (rynkowa) ?

    sorry moze pytania banalne ale nie ogarniam tego chyba...

  • 2. Data: 2014-01-09 00:01:54
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    aha, dodam ze to auto osobowe i przyslugiwalo mi odliczenie 60% vat przy
    leasingu jak i przy wykupie auta z leasingu.

  • 3. Data: 2014-01-09 00:15:05
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 08-01-2014 23:52, news pisze:
> [...]
    > znaczenia czy minie pol roku czy nie, jego sprzedaz bedzie o-vat-owana
    > rzekomo z racji tego ze przyslugiwalo mi odliczenie vat przy jego

    Po 31 grudnia 2013.
    Art. 43 ustep 1, pkt 2 Ustawy o Vat.

    Natomiast podstawe zwolnienia chyba daje art. 3 ustep 1 pkt 20
    Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień
    od podatku (..) - http://www.tinyurl.pl/?V2gSnr9r

    --
    Adam