  • 1. Data: 2004-08-09 15:45:38
    Temat: pozostałe przychody operacyjne??
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    Witam!
    W 2003 spółka z o.o. podjęła decyzję o wzięciu w leasing operacyjny pewnego
    sprzętu, otrzymano fakturę na czynsz inicjalny (wpisano w koszty i odliczono
    VAT).
    W 2004 wycofano się z tej umowy i firma leasingowa wystawiła fakturę
    korygującą na tenże czynsz inicjalny. Wątpliwości z VAT nie mam, natomiast
    jak w pełnej księgowości zaliczyć zwrot opłaty inicjalnej? Czy będą to
    pozostałe przychody operacyjne, czy też coś innego? Nie sądzę, by byłoby to
    "zmniejszenie kosztów w 2004", nie sądzę też by trzeba było korygować
    sprawozdania finansowe 2003 i deklarację CIT-8 za tamten rok.
    Jak myślicie?

    Magdi

  • 2. Data: 2004-08-09 20:53:01
    Temat: Re: pozostałe przychody operacyjne??
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

> [...]
    > "zmniejszenie kosztów w 2004", nie sądzę też by trzeba było korygować
    > sprawozdania finansowe 2003 i deklarację CIT-8 za tamten rok.

    Sprawozdania za 2003r. pewno juz nie mozna skorygowac. Ja bym zmniejszyl
    koszty rodzajowe w 2004r.
    pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2004-08-13 14:09:16
    Od: "Andrzej D." <a...@a...com.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > korygującą na tenże czynsz inicjalny. Wątpliwości z VAT nie mam, natomiast
    > jak w pełnej księgowości zaliczyć zwrot opłaty inicjalnej? Czy będą to

    to chyba księgowane po stronie WN?
    to już faktycznie lepiej chyba zmniejszyć koszty operacyjne 2004 r
    ale gdzieś jeszcze spotkałem się z twierdzeniem iż w takich przypadkach
    obciąą się kapitały zapasowe czy też rezerwowe - w zależności od tego jak
    był rozliczony wynik 2003 r
    pzdr endrju

  • 4. Data: 2004-08-17 13:42:03
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Andrzej D." <a...@a...com.pl> wrote in message

> [...]
    > był rozliczony wynik 2003 r
    > pzdr endrju
    >
    > czy też coś innego? Nie sądzę, by byłoby to

    wydaje mi się, że z tymi kapitałami zapasowymi itd. to nie bardzo. Nie
    sądzę, by taki zwrot leasingowej opłaty inicjalnej był operacją neutralną w
    sensie podatku dochodowego od osób prawnych. I jakoś intuicyjnie wydaje mi
    się, że powinnam ten zwrot wpisać jako przychody a nie obniżać koszty
    bieżącego roku.
    Czytając art. 12 ust. 4 pkt. 6a ustawy o PDOP "do przychodów nie zalicza
    się zwróconych innych wydatków nie zaliczonych do kosztów uzyskania
    przychodów" metodą odejmowania dochodzę do wniosku, że jak w 2003 poszło w
    koszty, a w 2004 po zamknięciu ksiąg otrzymano korektę tego kosztu, to chyba
    jednak powstaną przychody a nie zmniejszenie koszów. W ustawie o
    rachunkowości nic specjalnie nie znalazłam :-(

    Może ktoś się jeszcze wypowie
    Magdi