    From: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pozostałe przychody operacyjne??
    Date: Tue, 17 Aug 2004 15:42:03 +0200
    Sender: m...@a...pl@host-81-190-208-85.wroclaw.mm.pl

    "Andrzej D." <a...@a...com.pl> wrote in message
    news:cfii6q$jhk$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości
    > pewnego
    > odliczono
    >
    > to chyba księgowane po stronie WN?
    > to już faktycznie lepiej chyba zmniejszyć koszty operacyjne 2004 r
    > ale gdzieś jeszcze spotkałem się z twierdzeniem iż w takich przypadkach
    > obciąą się kapitały zapasowe czy też rezerwowe - w zależności od tego jak
    > był rozliczony wynik 2003 r
    > pzdr endrju
    >
    > czy też coś innego? Nie sądzę, by byłoby to

    wydaje mi się, że z tymi kapitałami zapasowymi itd. to nie bardzo. Nie
    sądzę, by taki zwrot leasingowej opłaty inicjalnej był operacją neutralną w
    sensie podatku dochodowego od osób prawnych. I jakoś intuicyjnie wydaje mi
    się, że powinnam ten zwrot wpisać jako przychody a nie obniżać koszty
    bieżącego roku.
    Czytając art. 12 ust. 4 pkt. 6a ustawy o PDOP "do przychodów nie zalicza
    się zwróconych innych wydatków nie zaliczonych do kosztów uzyskania
    przychodów" metodą odejmowania dochodzę do wniosku, że jak w 2003 poszło w
    koszty, a w 2004 po zamknięciu ksiąg otrzymano korektę tego kosztu, to chyba
    jednak powstaną przychody a nie zmniejszenie koszów. W ustawie o
    rachunkowości nic specjalnie nie znalazłam :-(

    Może ktoś się jeszcze wypowie
    Magdi