  • Data: 2014-03-01 00:20:07
    Temat: Re: pożyczka
    Od: "cac" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeszcze nie tak (...)

    ... no ale to w mojej sytuacji jest bez znaczenia - pożyczka idzie od
    rodziców, więc temat (chyba) nieważny.

    Mam jeszcze dwa pytania.

    1)
    Tak jak chyba wspomniałem wcześniej, za pożyczone pieniądze chcę kupić do
    swojej firmy (jednoosobowa DG) sprzęt na którym będę pracować. Czy w umowie
    warto zaznaczyć jaki jest cel pożyczki? Czy w tej umowie występować jako ja
    czy jako firma (ja wiem że ja = firma), ale pytam o to w świetle
    późniejszego wypełniania PCC-3 -> tam się formularz będzie mnie pytać:
    - w polu 1: NIP czy PESEL - którym numerem się posługiwać w tym przypadku?
    - w polu 7 zaznaczam pkt 4 (podmiot, o którym mowa w art. 9 pkt 10 lit. b
    ustawy (pożyczkobiorca)) - bo jestem zwolniony;
    - w polu 8 pkt 1 - podatnik niebędący osobą fizyczną/ pkt 2 - osoba
    fizyczna;
    - w polu 22 - Miejsce dokonania czynności cywilnoprawnej - o co tu
    konkretnie chodzi? (RP/poza RP)?

    W moim mniemaniu nie ma to żadnego znaczenia, jestem osobą fizyczną i moja
    firma to ja, to jedno i to samo, więc wystąpię pod PESELem jako osoba
    fizyczna. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.

    2)
    Czy sam fakt przyjęcia pożyczki odnotowuję w jakikolwiek sposób w KPiR? A
    późniejsze spłaty ratalne?
    Czy po prostu za pożyczkę kupuję sprzęt, wrzucam w koszty fakturę (lub w
    amortyzację) i tylko to ląduje w mojej kPIR?

    sz.