    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pożyczka "na działalność"
    Date: Tue, 15 Feb 2005 18:10:26 +0100

    On Sat, 12 Feb 2005, Łukasz Kaliński wrote:
    >+ KC Tytuł XIX Pożyczka: art. 720-724

    ...akurat nie zabrania "określenia celu" :)

    >+ Prawo bankowe art. 69.1:
    >+ 69.1: Przez umowę kredytu bank zobowiązuje się oddać do dyspozycji
    >+ kredytobiorcy na czas oznaczony w umowie kwotę środków pieniężnych Z
    >+ PRZEZNACZENIEM NA USTALONY CEL

    Thx.

    >+ Co do ograniczeń źródła pochodzenia pieniędzy przekazanych w oparciu o
    >+ Kredyt lub Pożyczkę: nic takiego sobie nie przypominam.

    Też dziękuję. Widać dałem się zasugerować :)

    >+ Tu się zgadzam: klient idąc do pożyczkodawcy mógł od razu zaznaczyć, iż to
    >+ są pieniądze przeznaczone na DG - ale tak niestety nie zrobił.

    No to trzeba znaleźć metodę na odparcie ataku wg "mojego" scenariusza...

    [...]
    >+ Chyba, że: patrz wyżej - widzimy ten przelew na konto prywatne - przelewamy
    >+ na konto firmowe tę kwotę i wydajemy.

    Przelać można.
    Ale jak się "przelewa własne pieniądze" to IMHO:
    ++++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:

    9) odsetek od własnego kapitału włożonego przez podatnika
    w źródło przychodów,
    ----

    Pytaniem jest czy chodzi wyłącznie o odsetki naliczane "samemu sobie".

    >+ Oczywiście jak widzę temat jest ciekawy.

    A jest :)

    >+ Poradzę się jeszcze w Urzędzie :-D

    Daj znać o skutkach ;) !!

    --