eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipozyczka na umowe + weksel (czy w umowe wspomniec o wekslu?) › Re: pozyczka na umowe + weksel (czy w umowe wspomniec o wekslu?)
    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pozyczka na umowe + weksel (czy w umowe wspomniec o wekslu?)
    Date: 13 Mar 2004 11:50:47 +0100

    > a na banknocie tez bys wydrukowal? Weksel jest srodkiem platniczym i sa
    > scisle okreslone sposoby umieszczania adnotacji zarowno co do formy i
    > tresci...

    Akurat umieszczenie umowy wekslowej z tyłu weksla in blanco jest bardzo
    dobrym rozwiązaniem. Nie ma wtedy wątpliwości, że umowa ta dotyczy właśnie tego
    blankietu wekslowego, a nie innych, które mogą wyglądać tak samo.

    Zauważ, że nie da się udowodnić, że umowa wekslowa dotyczy konkretnie tego
    jednego blankietu wekslowego, jeśli blankietem tym jest urzędowy formularz
    wekslowy zaopatrzony jedynie w podpis wystawcy.

    A co do "ściśle określonych sposobów umieszczania adnotacji zarówno co do
    formy jak i treści" to proszę o wskazanie w prawie wekslowym artykułu
    zabraniającego umieszczania umowy wekslowej (lub adnotacji o jej istnieniu) z
    tyłu weksla. Ja takiego przepisu nie znam.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl