    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pożyczka od najbliższych - zgłaszać do US czy nie?
    Date: Thu, 01 Mar 2012 07:52:45 -0600

    On 3/1/2012 4:35 AM, Michal Jankowski wrote:

    > Czy to znaczy, że jeśli dostałem od teściowej pożyczkę na 9762 złote w
    > 2008 i pożyczkę 2.80 na bilet tramwajowy dzisiaj to mam od tych 9762
    > dzisiaj dopłacić podatek?
    >
    > MJ

    Nie. od 2 zl.

    Ale jakbyś w 2008 dostał 2 zł, a teraz 9762 to musisz zapłacić podatek
    od tej drugiej pożyczki.

    Chociaż jeśli to miałoby być "na zasadach darowizn" to moim zdaniem
    powinienes zapłacić podatek od nadwyzki ponad 9763 czyli od zlotowki.

    Trzebaby poszukac rzeczywistej interpretacji podatkowej w takim przypadku.