    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 1 Oct 2011 13:28:00 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia

    On Sat, 1 Oct 2011, mvoicem wrote:

    > Sprawdź czy na pewno 2% a nie 20%. Coś mi się obiło o oczy podczas lektury
    > ustawy, że w razie (i tu nie pamiętam dokładnie), płaci się podatek 20%.
    >
    > Przy czym nie wiem czy to dopiero jak ci US wytknie, czy może przy zwykłym
    > spóźnieniu?

    Wychodzi ze dopiero jak "US wytknie":
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html
    +++
    4. Nabycie własnoœci rzeczy lub praw majštkowych w drodze darowizny
    lub polecenia darczyńcy podlega opodatkowaniu według stawki 20%,
    jeżeli obowišzek podatkowy powstał wskutek powołania się podatnika
    przed organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej w toku
    czynnoœci sprawdzajšcych, postępowania podatkowego, kontroli podatkowej
    lub postępowania kontrolnego na okolicznoœć dokonania tej darowizny,
    a należny podatek od tego nabycia nie został zapłacony.
    ---

    pzdr, Gotfryd