    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: praca w USA raz jeszcze
    Date: Wed, 20 Apr 2005 13:59:57 -0500

    Jasek wrote:

    > Z tego co wiem, urzedy podatkowe USA potrafia wysylac odpowiednie
    > zawiadomienia do polskich US.

    A po co mają wysyłać skoro wyjeżdżasz na wizie imigracyjnej. Niczego nie
    wyślą.
    Gdybyś coś zarobił ekstra będąc na wizie biznesowej to wtedy mogą wysłać.
    W praktyce wysyłają tylko wtedy kiedy załapałes się na zwolnienie
    podatkowe w Stanch.

    > Co to znaczy wiezy rodzinne? Cala rodzina za wyjatkiem zony zostaje w
    > Polsce. A wiekszosc czasu spedzac bede tam.

    Czyli z rodziną mieszkasz w stanach i z tamtym krajem jesteś bardziej
    "związany"

    > Przepraszam, czego paragraf?

    ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

    Art. 3. 1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu
    od całości swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł
    przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).
    2. skreślony
    2a. Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko
    od dochodów z pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    na podstawie stosunku służbowego lub stosunku pracy, bez względu na
    miejsce wypłaty wynagrodzenia, oraz od innych dochodów osiąganych na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

    > Rozumiem, ze jak zglupieje i wroce do Polski, a na dodatek zaczne
    > pracowac, to normalnie rozliczam przychody w stosownych pitach.

    tak.