    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: praca za granica - jak to rozegrac
    Date: Wed, 10 Sep 2008 01:16:43 -0700 (PDT)

    On 9 Wrz, 22:49, "staszek" <w...@o...pl> wrote:
> [...]
    ok_1_1384.php

    > dzieki za szybka odpowiedz i dobrego linka.
    >
    > teraz mi powiedz co to za " koszty_ktore_wyciagniesz" ?

    Papier do drukarki, czynsz za biuro, sekretarka etc.

    > zus bedzie z tych niskich (270?) bo to ma byc nowo otwarta dzialalnosc kogos
    > kto nigdy jej nie mial, ale mniejsza o to.

    Racja. W praktyce zaplacisz z kieszeni jakies 120zl, bo spoleczne
    idzie w koszty 100zl
    lub odliczasz je od dochodu a zdrowotne odliczasz w wiekszosci od
    podatku.

    > a co z vatem? co znaczy ze "jesli bys go nie musial naliczac to rybka, ale
    > jesli bys musial dowalic 22%" "
    > od czego to zalezy ?

    Od rodzaju uslug ktore bedziesz swiadczyl. Wygugla ustawe od towarow i
    uslug
    i znajdz art. 27 ust. 3,4. Jesli sie na to lapiesz, to sa to uslugi
    niepodlegajace
    VAT w Polsce i od strony VAT masz spokoj.

    > oraz to ze klient by sobie jakos go odbieral ?

    Musialby pisac wnioski do ministerstwa i zalaczac Twoje faktury,
    a potem czekaz ze dwa lata na zwrot.

    > generalnie facet (ten za granica, zlecajacy) mowil cos o 9% i zeby
    > rejestrowac dzialalnosc w branzy budowlanej, ze wlasnie tam jest najnizszy
    > podatek (ale jaki to podatek ?). czy moze po prostu bredzil ?

    Jest ryczalt ewidencjonowany 8,5% dla niektorych rodzajow
    dzialalnosci,
    ale wszystko zalezy od tego co bedziesz robil - moze sie nie oplacac
    bo jest od przychodu a nie od dochodu.
    No i ryczalt jest niezalezny od ZUS i VAT.