    From: Hikikomori San <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pracodawca wyslal mi 2x pensje i żąda zwrotu ...
    Date: Sat, 25 Feb 2006 00:24:22 +0100

    Norbi wrote:

    > ale życie uczy, za błędy się płaci
    > jak zapłacisz komuś 2 razy za fakturę, a ten ktoś nie chce Ci kasy zwrócić
    > to batalia jest długa ...

    I nerwy niepotrzebne... Wiec czy nie lepiej obu stronom byc uczciwymi w
    biznesie? Wiem, z doswiadczenia, ze nie. Dlatego ja osobiscie nie
    patyczkuje sie - kontakty z liceum rulez - i teraz moj kumpel pracuje w
    rodzinnej kancelari, i wiem, ze placac jamu za usluge ta druga strona
    wymieka i przychodzi na kleczkach... ;)

    > Wiem co sobie myslicie ... ale pytam sie czysto teoretycznie.

    Eee tam, tutaj co miesiac trafia 2-3 takich ;)

    > Rozstaje sie akurat z tym pracodawca, a ze atmosfera nie jest do konca taka
    > jaka byc powinna i przy okazji wydarzylo sie to co sie wydarzylo zacząłem
    > się głośno zastanawiać. "Szkoda", należało raczej czytać jak "szkoda ;-)" bo
    > mimo że pytałem dość konkretnie tak jakbym nie chciał zapłacić - byłem
    > prawie na 100% pewien, że pieniądze z mocy prawa będę musiał zwrócić.

    Spoko, nie ma problemu, ze pytasz. Ja kieruje sie zas pewna zasada - nie
    rob drugiemu co tobie niemilo. Natomiast sprawe mozesz przeciagnac.
    Oczywiscie nic na frajer. Niech pisze pismo, ty mu odpowiesz ladnie itp.
    Ma byc grzeczny ;) Ewentualne straszenie zglasza na policje (gdyby
    grozil). A obiecujesz, ze oddasz i ostatecznie oddajesz...

    > Nie
    > staram się tu zastanawiać nad kwestiami moralnymi, dobrych obyczajów itp, to
    > są inne aspekty. W tym momencie chodziło mi o aspekt prawny, nie miałem
    > pomysłu z czym tę sytuację z prawnego punktu widzenia powiązać.
    >
    > Dziękuję za wskazanie miejsca, "bezpodstawne wzbogacenie" sprawę wyjaśnia.

    Dzial, dziala, bo czasem sie zdarzaja pomylki, czasem ktos komus wysle
    kase nei na to konto (o dziwo). Roznie w zyciu bywa...

    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f