  • 1. Data: 2006-02-24 19:45:38
    Temat: pracodawca wyslal mi 2x pensje i żąda zwrotu ...
    Od: "Norbi" <n...@p...pl>

    Witam

    Pytanie jak w temacie.
    Pracodawca przez swoj błąd wysłał mi 2x pensję z rocznym bonusem :-)

    Żąda teraz zwrotu jednej wpłaty. Czy wg Was jest na to podstawa prawna?

    Z góry dzięki

    Pozdrawiam

    Norbi

  • 2. Data: 2006-02-24 19:49:20
    Temat: Re: pracodawca wyslal mi 2x pensje i żąda zwrotu ...
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@p...pl> napisal(a):
    > Witam
    >
    > Pytanie jak w temacie.
    > Pracodawca przez swoj błąd wysłał mi 2x pensję z rocznym bonusem :-)
    >
    > Żąda teraz zwrotu jednej wpłaty. Czy wg Was jest na to podstawa prawna?

    Oczywiście że jest.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-02-24 19:53:44
    Od: "_" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Norbi" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Pracodawca przez swoj błąd wysłał mi 2x pensję z rocznym bonusem :-)
    > Żąda teraz zwrotu jednej wpłaty. Czy wg Was jest na to podstawa prawna?

    Jesteś zwykły polaczek cfaniaczek, a może myślałeś, ze da się ukraść, tfu ,
    zataić ?
    Mamusia nie uczyła, że należy być uczciwym ? Nigdy nie popełniasz błędów ?
    Żałujesz, że cię nie wyskrobała o czasie ?
    Życzę spotykania ludzi o podobnej filozofii życia.
    W zasadzie od poniedziałku powinieneś się czuć wylany na zbity pysk, skoro
    jeszcze nie dokonałeś przelewu zwrotnego sam, z własnej woli, bez szemrania.
    Może już zdążyłeś wydać ?

  • 4. Data: 2006-02-24 21:40:03
    Od: "Norbi" <n...@p...pl>

    szkoda .....
    a możesz troszkę dokładniej???

    Pozdr.

    Norbi

  • 5. Data: 2006-02-24 21:53:51
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Norbi wrote:

    > szkoda .....

    Czemu, czy chcialbys, wysylajac komus przez pomylke kase nie miec
    mozliwosci jej odbioru, z racji twojej pomylki? tylko i dlatego?

    a dokladniej - szuklaj pod haslem "bezpodstawne wzbogacenie"

    ale najlepiej oddaj to, o co cie prosi. bo on kase i tak odzyak, np. nie
    zaplacic ci w kolejnych miesiacach i sie wyrowna... a tylko nerwy sie
    narobia...

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 6. Data: 2006-02-24 22:23:49
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

> [...]
    > Pracodawca przez swoj błąd wysłał mi 2x pensję z rocznym bonusem :-)
    >
    > Żąda teraz zwrotu jednej wpłaty. Czy wg Was jest na to podstawa prawna?

    u mnie juz bys szukał nowej pracy...

  • 7. Data: 2006-02-24 22:29:25
    Od: "Norbi" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czemu, czy chcialbys, wysylajac komus przez pomylke kase nie miec
    > mozliwosci jej odbioru, z racji twojej pomylki? tylko i dlatego?
    oczywiście nie chciałbym być tym płacącym
    ale życie uczy, za błędy się płaci
    jak zapłacisz komuś 2 razy za fakturę, a ten ktoś nie chce Ci kasy zwrócić
    to batalia jest długa ...

    > a dokladniej - szuklaj pod haslem "bezpodstawne wzbogacenie"
    >
    > ale najlepiej oddaj to, o co cie prosi. bo on kase i tak odzyak, np. nie
    prosić grzecznie to jedno, żądać to drugie ....

    > zaplacic ci w kolejnych miesiacach i sie wyrowna... a tylko nerwy sie
    > narobia...

    Wiem co sobie myslicie ... ale pytam sie czysto teoretycznie.
    Rozstaje sie akurat z tym pracodawca, a ze atmosfera nie jest do konca taka
    jaka byc powinna i przy okazji wydarzylo sie to co sie wydarzylo zacząłem
    się głośno zastanawiać. "Szkoda", należało raczej czytać jak "szkoda ;-)" bo
    mimo że pytałem dość konkretnie tak jakbym nie chciał zapłacić - byłem
    prawie na 100% pewien, że pieniądze z mocy prawa będę musiał zwrócić. Nie
    staram się tu zastanawiać nad kwestiami moralnymi, dobrych obyczajów itp, to
    są inne aspekty. W tym momencie chodziło mi o aspekt prawny, nie miałem
    pomysłu z czym tę sytuację z prawnego punktu widzenia powiązać.

    Dziękuję za wskazanie miejsca, "bezpodstawne wzbogacenie" sprawę wyjaśnia.

    Pozdrawiam

    Norbi

  • 8. Data: 2006-02-24 22:31:05
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    > Pracodawca przez swoj błąd wysłał mi 2x pensję z rocznym bonusem :-)
    > Żąda teraz zwrotu jednej wpłaty. Czy wg Was jest na to podstawa prawna?

    A popatrz na to w druga strone - pracodawca przez pomylke pominal Cie na
    liscie plac i nie przelal wynagrodzenia...

    joan

  • 9. Data: 2006-02-24 22:39:20
    Od: "Norbi" <n...@p...pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Norbi" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > u mnie juz bys szukał nowej pracy...
    To mnie właśnie bawi wśród wielu polskich pracodawców. Wydaje im się że są
    "panami życia i śmierci" i skoro każą / żądają czegoś od pracownika to ten
    musi podkulić ogon i jeszcze przepraszać swojego szefa, za to że tamten się
    pomylił.

    Nie piszę, że nie chcę zapłacić, a pytałem się czy jest ku temu podstawa
    prawna, bowiem mój pracodawca kierując do mnie swoje żądanie tej podstawy
    nie podał, twierdząc że jestem zobowiązany. Ja jestem dociekliwą osobą i
    jeśli ktoś twierdzi że jestem do czegoś zobowiązany, chciałbym wiedzieć czy
    ma rację, a jeśli tak to dlaczego.

    Nie jest wykluczone że kiedyś ja się pomylę.
    Warto wiedzieć na co się powołać w takiej sytuacji, nie ma się co unosić ;-)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-02-24 22:42:59
    Od: "Norbi" <n...@p...pl>

    opóźnienie lub brak zapłaty podpadałoby pod kodeks pracy ...