  • 11. Data: 2006-02-24 23:12:29
    Temat: Re: pracodawca wyslal mi 2x pensje i żąda zwrotu ...
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Norbi" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:43ff8b18$1@news.home.net.pl...
    > Nie piszę, że nie chcę zapłacić, a pytałem się czy jest ku temu podstawa
    > prawna, bowiem mój pracodawca kierując do mnie swoje żądanie tej podstawy nie
    > podał, twierdząc że jestem zobowiązany. Ja jestem dociekliwą osobą i jeśli
    > ktoś twierdzi że jestem do czegoś zobowiązany, chciałbym wiedzieć czy ma
    > rację, a jeśli tak to dlaczego.

    krótkie pytanie: nalezały Ci sie te pieniądze? miałeś do nich jakąś podstawe
    prawną?
    więc oddaj co nie Twoje póki nie dostałes świadectwa pracy

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2006-02-24 23:24:22
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Norbi wrote:

    > ale życie uczy, za błędy się płaci
    > jak zapłacisz komuś 2 razy za fakturę, a ten ktoś nie chce Ci kasy zwrócić
    > to batalia jest długa ...

    I nerwy niepotrzebne... Wiec czy nie lepiej obu stronom byc uczciwymi w
    biznesie? Wiem, z doswiadczenia, ze nie. Dlatego ja osobiscie nie
    patyczkuje sie - kontakty z liceum rulez - i teraz moj kumpel pracuje w
    rodzinnej kancelari, i wiem, ze placac jamu za usluge ta druga strona
    wymieka i przychodzi na kleczkach... ;)

    > Wiem co sobie myslicie ... ale pytam sie czysto teoretycznie.

    Eee tam, tutaj co miesiac trafia 2-3 takich ;)

    > Rozstaje sie akurat z tym pracodawca, a ze atmosfera nie jest do konca taka
    > jaka byc powinna i przy okazji wydarzylo sie to co sie wydarzylo zacząłem
    > się głośno zastanawiać. "Szkoda", należało raczej czytać jak "szkoda ;-)" bo
    > mimo że pytałem dość konkretnie tak jakbym nie chciał zapłacić - byłem
    > prawie na 100% pewien, że pieniądze z mocy prawa będę musiał zwrócić.

    Spoko, nie ma problemu, ze pytasz. Ja kieruje sie zas pewna zasada - nie
    rob drugiemu co tobie niemilo. Natomiast sprawe mozesz przeciagnac.
    Oczywiscie nic na frajer. Niech pisze pismo, ty mu odpowiesz ladnie itp.
    Ma byc grzeczny ;) Ewentualne straszenie zglasza na policje (gdyby
    grozil). A obiecujesz, ze oddasz i ostatecznie oddajesz...

    > Nie
    > staram się tu zastanawiać nad kwestiami moralnymi, dobrych obyczajów itp, to
    > są inne aspekty. W tym momencie chodziło mi o aspekt prawny, nie miałem
    > pomysłu z czym tę sytuację z prawnego punktu widzenia powiązać.
    >
    > Dziękuję za wskazanie miejsca, "bezpodstawne wzbogacenie" sprawę wyjaśnia.

    Dzial, dziala, bo czasem sie zdarzaja pomylki, czasem ktos komus wysle
    kase nei na to konto (o dziwo). Roznie w zyciu bywa...

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 13. Data: 2006-02-24 23:58:26
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Żąda teraz zwrotu jednej wpłaty. Czy wg Was jest na to podstawa prawna?

    A jak dlugo zazwyczaj siedziales w pracy?
    8 h czy wiecej? Miales placone za nadgodziny?
    Moze po prostu wystosuj pismo, ze uwazasz te kwote za wyplate zaleglych
    nadgodzin :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2006-02-25 02:02:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    SDD wrote:
> [...]
    > 8 h czy wiecej? Miales placone za nadgodziny?
    > Moze po prostu wystosuj pismo, ze uwazasz te kwote za wyplate zaleglych

    następny uczciwy inaczej.

  • 15. Data: 2006-02-25 08:15:35
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    > Pytanie jak w temacie.
    > Pracodawca przez swoj błąd wysłał mi 2x pensję z rocznym bonusem :-)
    >
    > Żąda teraz zwrotu jednej wpłaty. Czy wg Was jest na to podstawa prawna?

    chyba Ci sie ta praca nie podoba :) pozdrawiam

  • 16. Data: 2006-02-25 08:29:55
    Od: "Norbi" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Langi" <l...@...pl> napisał w wiadomości

    > chyba Ci sie ta praca nie podoba :) pozdrawiam

    Juz mi sie nie podoba :-)
    Złożyłem wypowiedzenie, którego bieg trwa .... a tu taka niespodzianka ;-)

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2006-02-25 08:30:59
    Od: "Norbi" <n...@p...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 8 h czy wiecej? Miales placone za nadgodziny?
    > Moze po prostu wystosuj pismo, ze uwazasz te kwote za wyplate zaleglych

    Nadgodziny - to dobre, ze tez na to nie wpadlem ;-)

  • 18. Data: 2006-02-25 09:19:01
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Norbi <n...@p...pl> wrote:

    > Nadgodziny - to dobre, ze tez na to nie wpadlem ;-)

    Ekwiwalent za niewykorzystany urlop?

    P.

  • 19. Data: 2006-02-25 09:47:10
    Od: "News" <...@...com>

    > następny uczciwy inaczej.

    Tia... a pracodawca nie płacący za nadgodziny to normalnie wzór
    uczciwości...

    Pozdr
    MarkS

  • 20. Data: 2006-02-25 10:15:28
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 25 lut o godzinie 00:12, na pl.soc.prawo.podatki, gasper napisał(a):

    > więc oddaj co nie Twoje póki nie dostałes świadectwa pracy

    Czy Twoim celem w tym zdaniu było to iż ze względu na nie zwrócenie kasy
    może otrzymać wypowiedzenie umowy o pracę?
    Czy może to iż jeżeli nie odda kasy to nie otrzyma świadectwa pracy po
    rozwiązaniu umowy o pracę?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423