eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[prasówka] abonamenty medyczne stanowią nieodpłatne świadczenie › Re: [pras?wka] abonamenty medyczne stanowi? nieodp?atne ?wiadczenie
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 29 May 2010 11:06:53 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: [pras?wka] abonamenty medyczne stanowi? nieodp?atne ?wiadczenie

    On Fri, 28 May 2010, my way wrote:

    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał
    >
    > Ok, cofam swoje ostatnie zdanie. Za szybko napisałam. Zapłacę podatek, ale
    > wyłącznie od tych usług, z których skorzystałam.

    Ubezpieczenie uważasz za usługę czy nie?
    Bo nie wiem czy przyczepić się nomenklatury czy meritum ;)

    > A postępując zgodnie
    > z wyrokiem, powinnam się opodatkować również wtedy, gdy nawet nie przekroczę
    > drzwi przychodni.

    Zgadza się.

    > Z tym się nie zgadzam.

    A widzisz, tu (z niezgadzaniem) mógłbym się zgodzić.
    Ale pod warunkiem, że zostawisz w spokoju wartość świadczenia, a czepniesz się
    tego czy pracodawca *ma prawo* dawać pracownikowi świadczenia o które ten
    nie prosił - nie ujęte w umowie o pracę, układzie zbiorowym itepe.

    Bo to *JEST* problem, i mogę zrozumieć irytację kogoś, kto dlatego iż
    kupowanie losów na loterii uważa za wyrzucanie pieniędzy nie ma zamiaru
    płacić podatku dlatego, że ktoś przeznaczył *dla niego* równie bezsensowny
    wydatek.
    Natomiast *jeśli się zgodził*, to co innego - przystąpił do grupowego
    ubezpieczenia. Podatek się należy, IMO.

    Jest jeszcze jeden problem, odrębny - dlaczego takie wydatki nie stanowią
    kosztów uzyskania. Przecież - co wskazano w opisie - zarówno "interes
    pracodawcy" jak i "interes pracownika", a ściślej ich dochody, są
    *prawnie* powiązane z takim świadczeniem zdrowotnym.
    Jeśli więc z przepisów pracy wynika, że "na chore dziecko" pracownik
    powinien otrzymać zwolnienie, to oczywistym wydaje się iż zmniejszanie
    prawdopodobieństwa takiego zdarzenia powinno stanowić KUP.

    pzdr, Gotfryd