    Date: Tue, 20 Sep 2011 15:41:45 +0200
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP

    On 2011-09-20 15:23, Jarek Andrzejewski wrote:
    > w zasadzie tylko haracz na NFZ trzeba rozważyć, bo przecież wszystko
    > inne zmieni się w 100%-ową ulgę w PIT :-)

    IMHO błądzisz.

    Jeśli z PIT była choć jedna złotówka nadwyżki nad kosztami poboru to
    zapewne trzeba będzie ją zrekompensować podwyżką VAT.

    W związku z tym, na przykład podatnicy rozliczający straty z lat
    ubiegłych nie będą mogli tego zrobić i równocześnie zapłacą wyższy VAT.
    To dobra podstawa do skarżenia się na nieuwzględnienie praw nabytych,
    niezgodność z konstytucją etc.

    Takich spraw jest wiele i nie twierdzę, że nie da się ich wszystkich
    przepracować.

    Odnosiłem się wyłącznie do tego, że IMHO ten program to kolejne
    wcielenie "nikt Co nie da tyle ile my Ci obiecamy".

    Bez próby choćby najprostszego przeszacowania skutków proponowanych
    regulacji.

    Piotrek