    From: spp <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Date: Wed, 21 Sep 2011 12:19:28 +0200

    > dzięki, nie wiedziałem. Wydawało mi się, że ów PIT wprowadzony w 199x
    > roku to była jakaś nowość, a tu się okazuje, że wtedy po prostu objęto
    > nim wszystkich obywateli (a wcześniej tylko "burżujów" :-)

    Nie, to było nieco inaczej.
    Podlinkowany podatek był zupełnie niezależny od powszechnie
    obowiązującego podatku od wynagrodzeń czy podatku od płac który był
    płacony przez 'pracodawców' jako określony procent od wypłacanych
    pracownikom pieniędzy. Pracownik przedsiębiorstw państwowych nawet nie
    zdawał sobie z tego sprawy.
    Normalny podatek bardzo zbliżony do PIT funkcjonował w
    przedsiębiorstwach prywatnych (20%), dochody z działalności artystycznej
    były opodatkowane 10% podatkiem, umowy zlecenia - 20%.

    To tak gwoli uzupełnienia i zaprzeczenia poglądom, że podatku
    dochodowego za komuny się nie płaciło.

    --
    spp