  • Data: 2011-09-21 14:41:58
    Temat: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.09.2011 16:19, Jarek Andrzejewski wrote:

    > a to ciekawe, co mówisz. Ja pamiętam, że np. obniżka akcyzy na wódkę
    > szybko zlikwidowała przemyt, a o ile wiem, to na "wschodzie" alkohol
    > nie zdrożał w tym samym czasie.

    Tak, to jeden z tych nielicznych przypadkow.
    Tu jest troszeczke inaczej - VAT (czy akcyza) bezposrednio oddzialuja na
    cene; podatki od dochodu - posrednio.

    > Chętnie bym poszukał jakichś innych danych, ale nie przypominam sobie
    > obniżek podatków (poza stawkami PIT, ale trudno tu wskazać korelację z
    > cenami konkretnych produktów) w PL :-(

    To moze poza podatkami:

    Np. ropa tanieje - cena benzyny zostaje na tym samym poziomie przez dosc
    dlugo.
    Ropa drozeje - jeszcze tego samego dnia cena benzyny rosnie.

    Stopy procentowe banku centralnego rosna - oprocentowanie kredytow
    wzrasta juz "na drugi dzien", oprocentowanie lokat pozostaje oczywiscie
    na tym samym poziomie.
    Bank centralny obniza stopy procentowe - oprocentowanie lokat spada "na
    drugi dzien", oprocentowanie kredytow pozostaje b. dlugo bez zmian.

    > dlaczego więc teraz nie sprzedają za 1138 zł + 23% VAT?

    Bo nie ma wyraznego impulsu - impulsem takim bylaby duza zmiana w
    podatkach. Poza tym, VAT i CIT/PIT maja zupelnie inny charakter, wiec
    nie wszedzie jest taka zaleznosc jak u ciebie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org