eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[prasówka] abonamenty medyczne stanowią nieodpłatne świadczenie › Re: [prasówka] abonamenty medyczne stanowią nieodpłatne świadczenie
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 29 May 2010 10:56:12 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: [prasówka] abonamenty medyczne stanowią nieodpłatne świadczenie

    On Fri, 28 May 2010, my way wrote:

    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > Dla mnie to jakaś paranoja.
    > Idąc tokiem myślenia, które zaprezentował NSA, można by całą rzecz
    > sprowadzić do takiego na przykład absurdu: niech pracodawca, który
    > wynagradza pracowników w systemie akordowym, oszacuje, ile taki pracownik
    > *mógłby* u niego maksymalnie zarobić. I niech taką kwotę mu opodatkuje.

    Po pierwsze nie ściemniaj.
    Nieodpłatne świadczenie ma miejsce tylko wtedy, kiedy nie ma
    zapłaty (a częściowo nieodopłatne - zapłaty o "odpowiedniej wartości").
    Jak pracownik dostał opodatkowaną pensję, to nieodpłatnego świadczenia
    juz nie ma.
    A co do meritum.
    Problem o którym mowa leży gdzie indziej - w losowości zdarzenia.
    W warunkach rynkowych możliwy jest (i jak najbardziej legalny)
    "wykup wartości losowej" - jeśli jest dokonany *przed* zdarzeniem,
    które ma jakieś tam prawdopodobieństwo, to ze względu na fakt
    iż można go kupić, ma określoną wartość.

    Obojętnie czy pracodawca kupi losy na totolotka czy ubezpieczenie
    od czegośtam, ów zakup *ma* jakąś wartość rynkową.

    Owo "nieskorzystanie", które bywa przywoływane, ma miejsce poprzez
    nie zajście zdarzenia. Nie jest to jednak "nieskorzystanie" ze
    świadczenia które zostało *nabyte*, lecz nieskorzystanie z *wyniku*,
    które już jest uwzględnione w wartości rynkowej przy nabyciu!
    Spytam inaczej: czy wobec tego jak ktoś akurat skorzysta ze świadzenia
    a będzie do świadczenie drogie, to od jakiej wartości powinien
    zapłacić podatek?
    Załóżmy że składka płacona przez zakład płacona "per pracownik"
    wynosi 25 zł, zaś otrzymane przez jednego z pracownikow świadczenie
    to 750 zł. Od której kwoty powinien zapłacić podatek i dlaczego?

    Co zaś do ryczałtu, to domniemanie iż "nie zalezy on od liczby
    pracowników" jest równie niesłuszne - przychodnia nie da takiej
    samej składki firmie która ubezpieczy 12 pracowników i takiej
    która ubezpieczy 240 pracowników, prawda?

    > Czekam z niecierpliwością na uzasadnienie, choć domyślam się, czego mogę się
    > spodziewać...

    Patrzę na to tak: zdarzyło Ci się kupić kiedyś jakieś ubezpiecznie?
    Co OTRZYMAŁAŚ w zamian?
    Nic?
    To za co płacisz? ;)

    BTW: pamiętam:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/9f6b0382c7cb6a84/a3fd08fb40e6346
    7
    :)

    pzdr, Gotfryd