  • 1. Data: 2005-11-25 08:32:38
    Temat: Re: premia pieniężna?
    Od: "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Nasztata" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dm455n$4tr$1@news.onet.pl...
> [...]
    > dochodowym od osób fizycznych.
    > Niniejsze postanowienie odnosi się wyłącznie do stanu faktycznego
    > przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego owobiązującego w
    > 2005r.
    >
    > KONIEC CYTATU.
    >
    > Ludzie co to za bzdura? Czy jeśli kupię (os. fiz. prow DG) u tego
    > hurtownika za określoną kwotę i będzie mi się należał rabat cenowy i
    > otrzymam premię pieniężną, to :
    > 1. okaże się, że świadczę usługę marketingową????
    > 2. zapłacę podatek dochodowy? a od czego od premii i wielkości rabatu, czy

    Interpretacja dotyczy wyłącznie osoby prowadzącej działalnosć gospodarczą. I
    jako taka jest jak najbardziej prawidłowa.

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    To tylko moje prywatne opinie

  • 2. Data: 2005-11-25 09:15:23
    Od: gonia <g...@w...pl>

    no wszystko OK, ale jesli:
    1. zakupy dokonywane sa w roznych stawkach VAT, to jaka stawka nalezy
    opodatkowac te niby usluge? i jaka to jest usluga? jakos przerasta to
    maja zdolnosc logicznego myslenia;>
    2. a jezeli prenkia wyplacana jest bonami (np. macro ), to jak to
    traktowaC? rozumiem, ze jest to posotalym przychodem w dochodowce, w
    koncu otrzymuje sie dodatkowe srodki platnicze, ale w VAT?
    ta interpretacja jest jedna z wielu w takim samym stylu, ale nie
    wyjasnia, jak nalezy jednak traktowac taka premie ( poza tym, ze trzeba
    to opodatkowac,zeby ktos sie nie pomylil i nie zapomnial )

  • 3. Data: 2005-11-25 10:54:27
    Od: "Nasztata" <n...@o...pl>

    > Interpretacja dotyczy wyłącznie osoby prowadzącej działalnosć gospodarczą.
    > I jako taka jest jak najbardziej prawidłowa.

    No klient, który nie prowadzi DG nie jest w dużo lepszej sytuacji - płaci
    dochodowy od nieodpłatnego świadczenia (i to jestem w stani przyjąć), ale
    wmawiać osobom prowadzącym DG, którzy nabyli towar, że świadczą "usługę
    marketingową" to już chyba lekka przesada.

    I jeszcze jedno. A co by było, gdyby sprzedawca udzialał tym osobom (co u
    niego kupują i mają DG) pożyczek, od których kupujący nie płaciłby odsetek,
    gdyby osiągał określony poziom obrotu. Czy niezapłacone odsetki były wtedy
    traktowane jako "usługa marketingowa", nieodpłatne świadczenie, czy też nie
    byłyby opodatkowane u pożyczkobiorcy?

    Pozdrawiam
    tp