  • 1. Data: 2005-11-25 07:54:58
    Temat: przychody z gier internetowych
    Od: "fop" <f...@o...pl>

    Istnieje serwis internetowy oferujacy mozliwosc zarabiania w oparciu o
    zaklady wzajemne.
    Na moje pytania dotyczace kwestii podatkowych dostalem ponizsza odpowiedz od
    tego serwisu:
    "Zgodnie z przepisami podatkowymi każdy wygrywający ma obowiązek
    samodzielnie wykazać ten przychód w PIT jako przychód z innych źródeł i
    opodatkować. Serwis nie wystawia żadnych PITów i nie odprowadza podatku."

    1. Otrzymalem odpowiedz, ze mam to opodatkowac, ale jak to w takim razie
    opodatkowac, skoro jest to przychod wolny od podatku (ustawa o podatku
    dochodowym, rozdzial 3 art. 21, pkt1, nawias 6a - patrz nizej)?
    2. Co by stanowilo podstawe opodatkowania - czy wystarczy wyciag z konta i
    obliczenie roznicy miedzy tym co wplacilem na konto Serwisu, a tym, co
    przyszlo do mnie przelewem z konta Serwisu (czyli w ktorym momencie powstaje
    obowiazek podatkowy - w momencie wygranej, czy przelewu na konto?)?
    3. Czy wedlug prawa (patrz nizej) mozna sobie miesiecznie wygrac 100 razy po
    2.279,99zl i od tego podatku sie nie zaplaci i nawet zglaszac do US nie
    trzeba?

    Ustawa o podatku dochodowym:
    Rozdział 3
    Zwolnienia przedmiotowe
    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego sa:
    6a) wygrane w grach liczbowych, loteriach pienieznych, grze telebingo,
    zakladach wzajemnych, loteriach promocyjnych, loteriach audioteksowych i
    loteriach fantowych, jezeli jednorazowa wartosc tych wygranych nie
    przekracza 2 280 zlotych, urzadzanych i prowadzonych przez uprawniony
    podmiot na podstawie przepisow o grach i zakladach wzajemnych.

    --
    fop

  • 2. Data: 2005-11-25 08:27:48
    Temat: Re: przychody z gier internetowych
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 25-11-2005 08:54, Użytkownik fop napisał:

> [...]
    > przekracza 2 280 zlotych, urzadzanych i prowadzonych przez uprawniony
    > podmiot na podstawie przepisow o grach i zakladach wzajemnych.

    a czy ten serwis jest uprawnionym podmiotem do urzadzania takich
    konkursow zgodnie z przepisami owymi?

  • 3. Data: 2005-11-25 09:47:39
    Od: "fop" <f...@o...pl>

    > a czy ten serwis jest uprawnionym podmiotem do urzadzania takich konkursow
    > zgodnie z przepisami owymi?

    Serwis ten wspolpracuje z jednym z najwiekszych polskich portali, nie jest
    to firma krzak, wiec pewnie posiada wszystkie uprawnienia. Nie wiem gdzie i
    jakich uprawnien powinienem szukac, wiec najlepiej chyba bedzie, jak podam
    linka do tej uslugi: http://tinyurl.com/8rbg7

    --
    fop