  • 1. Data: 2005-11-24 18:51:18
    Temat: TYMCZASOWY meldunek jako jedyne miejsce prowadzenia działalności gospodarczej
    Od: k...@v...pl

    chcę otworzyć biuro kredytowe, które będzie pośredniczyć w imieniu banków,
    utrzymując się z prowizji płaconej przez klienta za wskazanie najlepszej
    oferty kredytowej i za podpisanie umowy.

    najważniejsze moje pytanie, jest takie: czy można we wpisie do ewidencji DG
    podać jako jedyne miejsce prowadzenia DG meldunek tymczasowy? (meldunek stały
    jest w innym województwie i wcale tam nie przebywam), w ogóle nie podając
    meldunku stałego, albo zaznaczając, że DG jest prowadzona TYLKO pod czasowym

    Gdzie wtedy przypada urząd skarbowy właściwy do rozliczania PIT-5 oraz VAT-7?
    i czy w przypadku pośrednictwa kredytowego w ogóle trzeba się rejestrować jako
    płatnik VAT i czy jest to konieczne, a jeśli jest dobrowolne, to czy warto?

    Jakie są koszty rejestracji dzialalności? (Chodzi mi o opłaty dla urzędów)
    Wiem, że urząd miejski pobiera 100zł, nie wiem ile regon? czy zus pobiera coś
    za rejestrację? A urząd skarbowy? Czy złożenie NIP1 coś kosztuje?
    Jakie druki muszę pobrać z urzędu skarbowego? Ile kosztuje rejestracja VAT?

    pozdr
    Aleksander

  • 2. Data: 2005-11-24 22:02:09
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    k...@v...pl wrote:

> [...]
    > meldunku stałego, albo zaznaczając, że DG jest prowadzona TYLKO pod czasowym

    Hmm, to może wywrócić Twoje wyobrażenia o rzeczywistości do góry nogami,
    ale... możesz mieć siedzibę nawet w wynajętym biurze, gdzie w ogóle nie
    zamierzasz mieszkać, co całkowicie wyklucza jakikolwiek meldunek.

    > Gdzie wtedy przypada urząd skarbowy właściwy do rozliczania PIT-5
    Wg miejsca zamieszkania, chyba nawet stałego
    > oraz VAT-7?
    wg siedziby firmy

    > Jakie są koszty rejestracji dzialalności? (Chodzi mi o opłaty dla urzędów)
    > Wiem, że urząd miejski pobiera 100zł,

    w Warszawie opłata wynosi 0 zł :)

    > czy zus pobiera coś
    > za rejestrację?
    nie

    > nie wiem ile regon?

    nic
    Ale w urzędach na wszelki wypadek miej przy sobie zawsze drobne na ksero

    > A urząd skarbowy?
    > Ile kosztuje rejestracja VAT?
    Dokładnej kwoty nie pamiętam, ale między 100 a 200 zł

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 3. Data: 2005-11-24 22:16:07
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Marta Wieszczycka wrote:

    > Dokładnej kwoty nie pamiętam, ale między 100 a 200 zł

    152 zl.