    From: "Ryszard G." <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: problem: niepotrzebna kasa fiskalna
    Date: Fri, 8 Aug 2003 18:03:32 +0200

    > Nie tak prosto.
    > Umów serwisantów kasy i urzędnika ze swojego urzędu skarbowego na lody,kawę i
    > ciacho.
    > Razem odczytacie pamięć fiskalną, czyli zrobicie odczyt raportów dobowych za
    > cały okres użytkowania kasy ( trochę to potrwa ) i napiszecie protokolik.
    > Pamięć fiskalna zostanie zniszczona, Urząd Skarbowy wykreśli kasę ze swojej
    > ewidencji a tobie pozostanie kasa niefiskalna, z którą zrobisz co zechcesz.
    > Wydruki z kasy i tak musisz przechowywać przez 5 lat.
    >
    > Poczytaj rozporządzenie o kasach i poradź się serwisu kasowego.

    Uzupełniam w odpowiedzi na prv.

    | Dziekuje za odpowiedz
    | Natomiast niezupelnie o to mi chodzilo
    | Poniewaz odpowiedz dotyczy firm ktore zakonczyly dzialalnosc,
    | natomiast ja prowadze dalej dzialalnosc i w zadnej ustawie nie
    | moge znalezc co mam zrobic z ta kasa fiskalna.

    Zobacz
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU2002108094
    8?OpenDocument
    lub na
    http://www.abc.com.pl

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 4 lipca 2002 r.
    w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy
    rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników. (Dz. U. Nr 108,
    poz. 948)

    § 5.
    [ ]
    8. Zakończenie pracy w trybie fiskalnym przez każdą kasę lub wymiana pamięci
    fiskalnej kasy wymaga dokonania, z udziałem pracownika urzędu skarbowego,
    czynności określonych w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
    9. Pamięć fiskalna podlegająca wymianie, po dokonanych czynnościach określonych w
    załączniku nr 4 do rozporządzenia, jest przechowywana przez producenta lub
    importera przez okres 3 miesięcy od daty ich dokonania, a po tym okresie -
    komisyjnie zniszczona.
    [ ]

    IMHO możesz zgłosić do US potrzebę zakończenia pracy kasy w trybie fiskalnym z
    powodów przez ciebie już wymienionych.
    Powody mogą też być: brak stanowiska kasowego, kasa nieprzydatna obecnie, w
    przyszłości będzie przestarzała i z tego powodu też nieprzydatna ).
    Kasa oczywiście nadal jest przeglądana corocznie przez serwis ( ? ) a to rodzi
    niepotrzebne wydatki.

    Sprawdź tylko, czy nie będziesz musiał zwracać ulgi z tytułu zakupu kasy ! ! !

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 23 grudnia 2002 r.
    w sprawie kas rejestrujących. (Dz. U. Nr 234, poz. 1971)
    [ ]
    § 9.
    [ ]
    3. Podatnicy są obowiązani do zwrotu odliczonych lub zwróconych im kwot
    wydatkowanych na zakup kas rejestrujących w przypadku, gdy w okresie trzech lat
    od dnia rozpoczęcia ewidencjonowania:
    1) zaprzestaną ich używania;
    2) zaprzestaną działalności;
    3) nastąpi otwarcie likwidacji;
    4) zostanie ogłoszona upadłość;
    5) nastąpi sprzedaż przedsiębiorstwa lub zakładu (oddziału) samodzielnie
    sporządzającego bilans;
    6) nie dokonają w obowiązującym terminie zgłoszenia kasy do obowiązkowego
    przeglądu technicznego przez właściwy serwis.
    4. Obowiązek zwrotu dotyczy tylko tych kas, których dotyczą zdarzenia wymienione
    w ust. 3 pkt 1-6.
    [ ]

    Rozporządzenie to było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20
    grudnia 2001 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 151, poz. 1711 oraz z
    2002 r. Nr 157, poz. 1313).

    Pytałeś w swoim serwisie ??? I co powiedzieli ?

    pozdrawiam
    Ryszard