  • 1. Data: 2003-08-04 13:37:56
    Temat: problem: niepotrzebna kasa fiskalna
    Od: "ALLEGRO" <A...@S...HOME.PL>

    Witam wszystkich.

    Bylem zmuszony w 1998 zakupic kase fiskalna, w chwili obecnej nie potrzebuje
    jej
    (odpadla mi sprzedaz detaliczna)

    Co mozna zrobic by nie miec jej juz na stanie.
    Czy na wieki wiekow musze ja trzymac dla ewentualnej kontroli U.S.?

    czy ktos moglby mi pomoc?

    pozdrawiam

    Jaroslaw Krawczyk

  • 2. Data: 2003-08-06 14:21:27
    Temat: Re: problem: niepotrzebna kasa fiskalna
    Od: "wielka mamuśka" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Co mozna zrobic by nie miec jej juz na stanie.
    > Czy na wieki wiekow musze ja trzymac dla ewentualnej kontroli U.S.?

    Ważne są wydruki a więc trzeba je na pewno przej pewien czas przechowywać
    (chyba 5 lat ale nie jestem pewna). Sama kasę można sprzedać. Groszowe
    sprawy ale zawsze coś.
    Pozdrawiam
    wm

  • 3. Data: 2003-08-06 20:22:14
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "wielka mamuśka" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > potrzebuje

    > Ważne są wydruki a więc trzeba je na pewno przej pewien czas przechowywać
    > (chyba 5 lat ale nie jestem pewna). Sama kasę można sprzedać. Groszowe
    > sprawy ale zawsze coś.

    Nie tak prosto.
    Umów serwisantów kasy i urzędnika ze swojego urzędu skarbowego na lody,kawę i
    ciacho.
    Razem odczytacie pamięć fiskalną, czyli zrobicie odczyt raportów dobowych za
    cały okres użytkowania kasy ( trochę to potrwa ) i napiszecie protokolik.
    Pamięć fiskalna zostanie zniszczona, Urząd Skarbowy wykreśli kasę ze swojej
    ewidencji a tobie pozostanie kasa niefiskalna, z którą zrobisz co zechcesz.
    Wydruki z kasy i tak musisz przechowywać przez 5 lat.

    Poczytaj rozporządzenie o kasach i poradź się serwisu kasowego.

    Ryszard

  • 4. Data: 2003-08-08 16:03:32
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

> [...]
    > Wydruki z kasy i tak musisz przechowywać przez 5 lat.
    >
    > Poczytaj rozporządzenie o kasach i poradź się serwisu kasowego.

    Uzupełniam w odpowiedzi na prv.

    | Dziekuje za odpowiedz
    | Natomiast niezupelnie o to mi chodzilo
    | Poniewaz odpowiedz dotyczy firm ktore zakonczyly dzialalnosc,
    | natomiast ja prowadze dalej dzialalnosc i w zadnej ustawie nie
    | moge znalezc co mam zrobic z ta kasa fiskalna.

    Zobacz
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU2002108094
    8?OpenDocument
    lub na
    http://www.abc.com.pl

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 4 lipca 2002 r.
    w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy
    rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników. (Dz. U. Nr 108,
    poz. 948)

    § 5.
    [ ]
    8. Zakończenie pracy w trybie fiskalnym przez każdą kasę lub wymiana pamięci
    fiskalnej kasy wymaga dokonania, z udziałem pracownika urzędu skarbowego,
    czynności określonych w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
    9. Pamięć fiskalna podlegająca wymianie, po dokonanych czynnościach określonych w
    załączniku nr 4 do rozporządzenia, jest przechowywana przez producenta lub
    importera przez okres 3 miesięcy od daty ich dokonania, a po tym okresie -
    komisyjnie zniszczona.
    [ ]

    IMHO możesz zgłosić do US potrzebę zakończenia pracy kasy w trybie fiskalnym z
    powodów przez ciebie już wymienionych.
    Powody mogą też być: brak stanowiska kasowego, kasa nieprzydatna obecnie, w
    przyszłości będzie przestarzała i z tego powodu też nieprzydatna ).
    Kasa oczywiście nadal jest przeglądana corocznie przez serwis ( ? ) a to rodzi
    niepotrzebne wydatki.

    Sprawdź tylko, czy nie będziesz musiał zwracać ulgi z tytułu zakupu kasy ! ! !

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 23 grudnia 2002 r.
    w sprawie kas rejestrujących. (Dz. U. Nr 234, poz. 1971)
    [ ]
    § 9.
    [ ]
    3. Podatnicy są obowiązani do zwrotu odliczonych lub zwróconych im kwot
    wydatkowanych na zakup kas rejestrujących w przypadku, gdy w okresie trzech lat
    od dnia rozpoczęcia ewidencjonowania:
    1) zaprzestaną ich używania;
    2) zaprzestaną działalności;
    3) nastąpi otwarcie likwidacji;
    4) zostanie ogłoszona upadłość;
    5) nastąpi sprzedaż przedsiębiorstwa lub zakładu (oddziału) samodzielnie
    sporządzającego bilans;
    6) nie dokonają w obowiązującym terminie zgłoszenia kasy do obowiązkowego
    przeglądu technicznego przez właściwy serwis.
    4. Obowiązek zwrotu dotyczy tylko tych kas, których dotyczą zdarzenia wymienione
    w ust. 3 pkt 1-6.
    [ ]

    Rozporządzenie to było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20
    grudnia 2001 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 151, poz. 1711 oraz z
    2002 r. Nr 157, poz. 1313).

    Pytałeś w swoim serwisie ??? I co powiedzieli ?

    pozdrawiam
    Ryszard