    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: problem z fakturą - numeracja i takie tam
    Date: Thu, 13 Oct 2005 01:01:29 +0200

    On Wed, 12 Oct 2005, michalsiak wrote:

    > Witajcie
    >
    > I znowu problemy :-(
    > Wysłałem fakturę

    Fakturę czyli ORYGINAŁ.

    > powiedzmy ze numer 45 pewniej spółce z wykonaną usługę ,
    > prezes oddzwonił że tej faktury nie zrealizuje bo to jest spółka i najpierw
    > zarząd musi podpisać umowę a później dopiero mogę wysłać fakturę. No to mówię
    > OK, fakturę podarłem

    Fakturę czy KOPIĘ ?
    To ORYGINAŁ się liczy !
    Kopia też ma być. Ale to jest kopia (ściślej: "kopia w rozumieniu
    VAT" :>)
    Zostawiłeś najwyraźniej w "obrocie prawnym" istniejący egzemplarz
    oryginału faktury. Bez kopii. I nie wpisany.
    Dobrze podsumowuję ?
    "Znikać faktury" ;) przecież nie wolno :] !
    A jak już jakiemuś leniowi nie chce się korygować i ją "znika" :]
    (zamiast skorygować lub "wycofać z obrotu" czy co tam należało)
    to koniecznie w czarnej dziurze i pod kontrolą zaufanej osoby :]

    > umowa przyszła podpisana więc wypisałem nową fakturę
    > (numer 48 na kolejny miesiąc) ale dzisiaj patrzę na konto i widzę ze jednak
    > zaplacona jest ta faktura numer 45.

    Moment.
    Za tę "nową" też zapłacą ?

    > Co teraz zrobic. Mam juz inna numeracje, inny miesiac a klient ma fakture
    > zaksiegowana i zaplacona ktorej ja nie mam u siebie

    A taki drobiazg: co zrobiłeś z "numerem faktury" (tym "45") który
    dostał klient ?

    > Pomozcie bo znowu mnie dopada sytuacja ktorej nigdy nie mialem

    E tam ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)