  • 1. Data: 2002-05-16 11:17:27
    Temat: problem z ksiegowaniem - Kto pomoże ??
    Od: <d...@p...onet.pl>

    witam
    dopiero sie uczę i w szoke mam taki przykład do zrobienia i mam mały (pewnie
    dla was śmieszny ) problemik:
    -powstaje zobowiązanie 100$ i po średnim NBP(2zl) księguje 200zl na Ma
    Zobowiąania
    -muszę spłacić to zobowiązanie, kurs sprzedaży na ten dzień wynosi 2,2zl
    -mam też dostępne $ na koncie jednak ich rozchód bedzie po starym kursie kupna
    1,98zl
    czyli różnica kursowa wynosi 220 - 198 = 22
    ksieguje tak :
    Wn Zobowiązania - 200zl
    Ma rachunek $ - 198zl
    Ma Przychody Finansowe - 22

    i gdzie sie podziało 20zl ?
    gdzie to zaksiegować?
    Przecież przychód z tytulu roznic kursowych wynosi 22zl i co zrobić z tą 20
    zeby sie zgadzało?
    Bardzo proszę o pomoc i dziekuje
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-05-16 12:10:41
    Temat: Re: problem z ksiegowaniem - Kto pomoże ??
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj darthboo,

    W Twoim liście datowanym 16 maja 2002 (13:17:27) można przeczytać:
    dpop> witam
    dpop> dopiero sie uczę i w szoke mam taki przykład do zrobienia i mam mały (pewnie
    dpop> dla was śmieszny ) problemik:
    dpop> -powstaje zobowiązanie 100$ i po średnim NBP(2zl) księguje 200zl na Ma
    dpop> Zobowiąania
    dpop> -muszę spłacić to zobowiązanie, kurs sprzedaży na ten dzień wynosi 2,2zl
    dpop> -mam też dostępne $ na koncie jednak ich rozchód bedzie po starym kursie kupna
    dpop> 1,98zl
    dpop> czyli różnica kursowa wynosi 220 - 198 = 22
    dpop> ksieguje tak :
    dpop> Wn Zobowiązania - 200zl
    dpop> Ma rachunek $ - 198zl
    dpop> Ma Przychody Finansowe - 22

    dpop> i gdzie sie podziało 20zl ?
    dpop> gdzie to zaksiegować?
    dpop> Przecież przychód z tytulu roznic kursowych wynosi 22zl i co zrobić z tą 20
    dpop> zeby sie zgadzało?
    dpop> Bardzo proszę o pomoc i dziekuje
    dpop> pozdrawiam
    dpop> t

    Moim zdaniem jest tak:
    1. Różnice kursowe wynikające z faktury:
    100 x (2,00 zł - 2,20 zł) = -20,00 zł
    Zaksięgowałeś 200 zł a w rzeczywistości poniosłeś koszt 220 zł, czyli
    powstają ujemne różnice kursowe (koszty finansowe).

    2. różnice kursowe wynikające z konta walutowego:
    100 x (2,20 zł - 1,98 zł) = 22,00 zł
    Uzyskałeś walutę za 198 zł, sprzedałeś ją za 220 zł, powstają dodatnie
    różnice kursowe (przychody finansowe).

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 3. Data: 2002-05-16 12:32:58
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > -powstaje zobowiązanie 100$ i po średnim NBP(2zl) księguje 200zl na Ma

    zloty rzeczywiscie jest za mocny!

  • 4. Data: 2002-05-16 12:49:15
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > zloty rzeczywiscie jest za mocny!

    cóż taki przykład ...
    może teraz napiszesz cos konstruktywnego ???
    ;)

  • 5. Data: 2002-05-16 13:56:11
    Od: "ESka" <e...@w...pl>

    Użytkownik "KaMeL" napisał w wiadomości|

> [...]
    | 100 x (2,20 zł - 1,98 zł) = 22,00 zł
    | Uzyskałeś walutę za 198 zł, sprzedałeś ją za 220 zł, powstają dodatnie

    Podpisuję się pod tym i zaksięgowałabym tak:
    Zobowiązania / Rachunek bankowy 220
    Koszty finansowe / Zobowiązania 20
    Rachunek bankowy / Przychody finansowe 22

    ESka