    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: program ksiegowy
    Date: Wed, 20 Feb 2002 09:12:29 +0100

    Trochę skompresowane dla jasności:

    Dnia 02-02-19 12:14, Użytkownik Pieszy napisał:

    > Komputer zlozylem kilka lat temu , nie mam papierow na czesci , pozatym stoi
    > on w domu a dzialalnosc prowadze w innym miejscu. Slyszalem o jakiejs formie
    > uzyczenia sobie samemu ale nie znam szczegolow.

    "Ciotka paranoja rządzi teraz mną" taka piosenka kiedys była...

    Jakie użyczenie samemu obie?? A może jeszcze sprzedaż samemu sobie?? A
    może wynajem?

    Dajcie spokój. Osoba fizyczna prowadząca działalnośc gospodarczą może
    używac swojego osobistego majątku w działalności do woli.
    Fakt że cos nie jest ST ma tylko taki skutek, że nie mozna od tego
    liczyc amortyzacji, a jeżeli zostało kupione na kredyt, to odsetki nie
    są KUP.
    Spójrzcie na samochód. Jakos nikt sie nie zastanawia czy "prywatny"
    samochód uzywany w DG trzeba sobie samemu użyczyć. A przecież paliwo i
    inne wydatki eksploatacyjne, a także ubezpieczenie, idzie w koszty.
    W tym akurat przypadku mamy jedynie ograniczenie KUP poprzecz tzw.
    kilometrówkę.
    Ale mechanizm jest ten sam, po prostu dla innych przemiotów będących
    osobistą własnościa podatnika nie ma żadnych ograniczeń - poza tym
    oczywiście że koszty musza być związane z prowadzoną działalnością.

    Nie popadajmy w absurdy. Wpisanie środka trwałego do rejestru działa
    na niekorzyść skarbu państwa (amortyzacja), jego utrzymywanie poza
    rejestrem ŚT jest podatkowo korzystniejsze dla skarbu państwa (np.
    odsetki od kredytu - nieKUP, wydatki na samochód tylko do wysokości
    limitu w KUP)
    Nikt nikogo nie może zmusić do ujęcia czegos jako KUP.
    Przymus działa w druga stronę - państwo zabrania nam ujmowania
    niektórych kosztów jako KUP, nawet gdybysmy bardzo chcieli.

    Tak, przepisy podatkowe są często absurdalne, ale nawet ten absurd ma
    swoje granice.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk