  • 1. Data: 2005-06-16 06:42:00
    Temat: prośba o pomoc odnośnie wpisania VAT z UE do deklaracji VAT7
    Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>

    pisałem już o pewnym problemie 13:06
    (news:42addd2b$0$2122$f69f905@mamut2.aster.pl ) ale niestety nikt nie zdołał
    odpowiedzieć

    może tym razem

    otóż nie za bardzo wiem jak wpisać fakturę za usługi importowane do
    deklaracji VAT7. w której rubryce vat naliczony, a w której do odliczenia?

    jako, że wystawiłem dla faktury z UE fakturę wewnętrzną, to tak naprawdę w
    mojej ewidencji nie pojawi się nigdy kontrahent zagraniczny. czy to jest
    poprawne? szczegółowy opis w cytowanym wyżej wątku.

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2005-06-16 14:14:24
    Od: "Magdalena B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mojej ewidencji nie pojawi się nigdy kontrahent zagraniczny. czy to jest
    > poprawne? szczegółowy opis w cytowanym wyżej wątku.

    NABYWCA - Ty
    DOSTAWCA - kontrahent zagraniczny
    VAT należny wpisujesz w poz. import usług
    VAT naliczony - "nabycie towarów i usług pozostałych"
    Masz racje z nieodliczeniem VATu przed zarejestrowaniem.
    W KPIR pojawi się kontrahent zagraniczny jako twj dostawca
    Pozdrawiam
    MB

  • 3. Data: 2005-06-16 17:36:35
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:d8s1ic$gmf$2@news.onet.pl,
    niejaki(a): Magdalena B. z adresu <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Masz racje z nieodliczeniem VATu przed zarejestrowaniem.
    > W KPIR pojawi się kontrahent zagraniczny jako twj dostawca

    bardzo uprzejmie dziękuję za wyczerpującą i konkretną odpowiedź - rozwiązała
    mi duży problem :)

    a dla upewnienia się zapytam:
    kto na fakturze wewnętrznej ma być dostawcą? ja czy kontrahent?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 4. Data: 2005-06-17 06:52:55
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozwiązała mi duży problem :)
    >
    > a dla upewnienia się zapytam:
    > kto na fakturze wewnętrznej ma być dostawcą? ja czy kontrahent?
    Ty jesteś nabywcą, dostawcą jest kontrahent zagraniczny
    Pozdrawiam
    MB