  • 1. Data: 2005-06-15 17:49:15
    Temat: kiedy przedawnia sie zus
    Od: "Cartman" <g...@g...pl>

    czy po pięciu latach? jak podatki

  • 2. Data: 2005-06-15 18:25:54
    Temat: Re: kiedy przedawnia sie zus
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Cartman" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d8ppt4$dt$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > czy po pięciu latach? jak podatki

    Niestety nie, po 10. Zmiana ta zostala wprowadzona 1 stycznia 2003
    roku bodajze. Jednak chyba obejmuje tez ewentualne naleznosci nie
    przedawnione do 31 grudnia 2002 roku. Warto zauwazyc, ze z kolei
    zobowiazania zusu wobec platnikow i ubezpieczonych, przedawniaja sie
    po 5 latach. Mozna domniemywac, ze jest to z czyms niezgodne (taka
    asymetria). No ale kogo to obchodzi. Zus nie przedawnia sie takze tak
    jak podatki, w cyklach "rocznych", ale kazda naleznosc z osobna, ma
    swoj termin przedawnienia.

    marekz

  • 3. Data: 2005-06-16 11:46:32
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "MarekZ" napisał:

    > Warto zauwazyc, ze z kolei zobowiazania zusu wobec platnikow
    > i ubezpieczonych, przedawniaja sie po 5 latach.

    Jaka jest tego podstawa prawna? Bardzo proszę o namiary (ustawa?
    rozporządzenie?).

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Nie dla dzieci:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 4. Data: 2005-06-16 12:05:09
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 15 cze o godzinie 20:25, na pl.soc.prawo.podatki, MarekZ napisał(a):

    > Warto zauwazyc, ze z kolei zobowiazania zusu wobec platnikow i ubezpieczonych,
    > przedawniaja sie po 5 latach.

    Czy nie przekazanie środków finansowych do 'mojego' OFE jest zobowiążaniem
    ZUSu w stosunku co do mnie?
    To też podlega pod przedawnienie 5 letnie?
    Jeżeli tak - to ja mam kwity z ZUSu że to jest ich wina ponieważ ich system
    nie pozwala na ...coś tam - musze sprawdzić.

    --
    Herbi
    16-06-2005 14:05:08