  • 1. Data: 2005-06-15 20:30:07
    Temat: puste EW i EST
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Mam pytanie. Siedzibe firmy mam tam gdzie jestem zameldowany ale z roznych
    wzgledow nie zawsze moge wykonywac tam dzialalnosc. Nie moge tez podac innego
    miejsca wykonywania(wynajmuje i wlasciciel sie nie zgodzi). Wykonuje uslugi
    informatyczne i praktycznie potrzebuje tylko komputera - ktory woze tam gdzie
    jestem aktualnie. Papiery trzymam oczywiscie w siedzibie.

    Teraz pytanie: jezeli nie bede kupowal nic na firme, czyli komputer, rachunki
    itd nie pojda w koszta ani 'do VATu', to czy do takiego dzialania US moze sie
    przyczepic?

    Dodam ze firma ta to 'wymog' mojego zleceniodawcy na pare miesiecy i takie
    niewrzucanie w koszty ma ta zalete ze potem nie bede musial sie bawic w
    podatki przy zamykaniu.

    pozdrawiam
    AL

  • 2. Data: 2005-06-16 07:49:35
    Temat: Re: puste EW i EST
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <d8q34f$jh7$1@inews.gazeta.pl>, wrote:

    > Teraz pytanie: jezeli nie bede kupowal nic na firme, czyli komputer, rachunki
    > itd nie pojda w koszta ani 'do VATu', to czy do takiego dzialania US moze sie
    > przyczepic?

    Na jakiej podstawie ?
    Sprzedajesz WIEDZE.

    > Dodam ze firma ta to 'wymog' mojego zleceniodawcy na pare miesiecy i takie
    > niewrzucanie w koszty ma ta zalete ze potem nie bede musial sie bawic w
    > podatki przy zamykaniu.

    Ale bawisz sie teraz. Ja tam bym odebral co mi sie nalezy. Jedna z
    zalet wlasnej firmy jest mozliwosc "wrzucania w koszty". Owszem, potem
    oddasz trocche ale mniej bo sprzet sie zuzywa. A mozesz miec 'za
    darmo' transport do uslugobiorcy, ZUS, nawet wyjazd do Tajlandii jesli potrafisz
    uzasadnic ze byly potrzebne do dzialalnosci.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2005-06-16 13:58:45
    Od: Anna <a...@w...pl>

    a...@N...gazeta.pl napisał(a):
> [...]
    > itd nie pojda w koszta ani 'do VATu', to czy do takiego dzialania US moze sie

    Oj nie musisz miec żadnych kosztów.

    > Dodam ze firma ta to 'wymog' mojego zleceniodawcy na pare miesiecy i takie
    > niewrzucanie w koszty ma ta zalete ze potem nie bede musial sie bawic w
    > podatki przy zamykaniu.

    No ale zleceniobiorcy będziesz wystwaiał faktury? Jesli z 22% vatem to
    tym bardziej musisz robić koszty zeby nie płacić podatku dochodowego i
    vacik sobie odliczać. No bo jak nic nie wpływa i nic nie wypływa to po
    co ci działalnosc?

    trochę nie rozumiem sposobu działania twojej DG

    pozdrawiam

    Ania

  • 4. Data: 2005-06-16 15:35:18
    Od: " " <a...@g...pl>

    Anna <a...@w...pl> napisał(a):

    >No bo jak nic nie wpływa i nic nie wypływa to po
    > co ci działalnosc?
    >
    > trochę nie rozumiem sposobu działania twojej DG

    robie zlecenia informatyczne, czsc prac podzlecam na UoD i to sa koszty mniej
    wiecej 75% tego co placi zleceniobiorca. Nie ponosze praktycznie zadnych
    kosztow na codzien oprocz tych wyplat - raz na kilka miesiecy cos do
    komputera musze dokupic. Auta nie mam i nie potrzebuje uzywac do DG. Od
    zleceniobiorcy dostaje fakture VAT.

    Nie chce miec problemow gdy wpadnie do mnie zablokana kontrola i nie znajdzie
    komputera - na podatkach strace kilka stowek a 'koszty pokotrolne' moga byc
    duzo wyzsze wiec nie chce nic ryzykowac.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-06-16 15:40:45
    Od: " " <a...@g...pl>

    CzeslawEm. <n...@d...slp.peel> napisał(a):

    > Ale bawisz sie teraz. Ja tam bym odebral co mi sie nalezy.

    koszta(podzlecanie na UoD) mam dosyc duze wiec dochodowy place maly,
    a te kika stow ktore bym zaoszczedzil na kompie moim zdanie nie sa warte
    ryzykowania ze zagubiona kontrola z US stwierdzi niezgodnosc EST z
    rzeczywistoscia.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-06-16 18:44:13
    Od: Anna <a...@w...pl>

    a...@g...pl napisał(a):
> [...]

    > kosztow na codzien oprocz tych wyplat - raz na kilka miesiecy cos do
    > komputera musze dokupic. Auta nie mam i nie potrzebuje uzywac do DG. Od

    Czekaj czekaj to zleceniobiorca Ci płaci kase i dostajesz jeszcze FV ,
    która wliczasz w koszty? A przychody jakies wogle posiadasz? Ty cos
    wystawiasz? Pytanie podstawowe masz ksiegową ?

    > Nie chce miec problemow gdy wpadnie do mnie zablokana kontrola i nie znajdzie
    > komputera - na podatkach strace kilka stowek a 'koszty pokotrolne' moga byc
    > duzo wyzsze wiec nie chce nic ryzykowac.

    No w koszty to raczej sie wrzuca to co sie posiada, a zlecenie mozesz
    robić na sprzęcie Zleceniodawcy.

    Ufffff tajemne ty sprawy prowadzisz ;o)

    Ania

  • 7. Data: 2005-06-16 19:10:00
    Od: " " <a...@g...pl>

    Anna <a...@w...pl> napisał(a):

    > Czekaj czekaj to zleceniobiorca Ci płaci kase

    Oczywiscie sie pomylilem - zleceniodawca :)

    >zlecenie mozesz
    > robić na sprzęcie Zleceniodawcy.

    ..ktory jest zwykle od 100 do 500km dalej( i nie mam nawet zlamanego biletu
    na przejazd bo po co mam miec)? :)

    > Ufffff tajemne ty sprawy prowadzisz ;o)

    zupelnie zwyczajne, normalne, legalne tylko chce sie upewnic czy moge pracowac
    na wlasnym komputerze ktory nie jest "na firme"

    pozdrawiam:)

  • 8. Data: 2005-06-17 06:31:31
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > zupelnie zwyczajne, normalne, legalne tylko chce sie upewnic czy moge
    > pracowac
    > na wlasnym komputerze ktory nie jest "na firme"

    Było tak od razu. Możesz.
    Generalnie - wolno Ci nie miec kosztów. Żadne prawo
    Ci tego nie zabroni. Również nie zabroni Ci wykorzystać
    sprzętu "niefirmowego" jak również np. pożyczonego
    od kumpla.
    Ale czasem warto mieć koszty :)

  • 9. Data: 2005-06-17 06:49:45
    Od: " " <a...@g...pl>

    Bozoo <...@...com> napisał(a):

> [...]
    > Ci tego nie zabroni. Również nie zabroni Ci wykorzystać
    > sprzętu "niefirmowego" jak również np. pożyczonego

    Ok dzieki to teraz druga czesc pytania: czy moge "legalnie" pracowac na tym
    niefirmowym kompie poza siedziba firmy i nie bac sie US?

  • 10. Data: 2005-06-17 13:14:57
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Ok dzieki to teraz druga czesc pytania: czy moge "legalnie" pracowac na
    > tym
    > niefirmowym kompie poza siedziba firmy i nie bac sie US?

    Również nie widzę przeciwwskazań.