    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: prosze o pomoc...
    Date: Mon, 12 Nov 2007 18:19:31 +0100

    On Sat, 10 Nov 2007, Tristan wrote:

    > Wartość obrotów pomiędzy firmami oraz znajomość kontrahentów jest bardzo
    > cenna. Wiesz ile cennych informacji można wyciągnąć, jak się ma dostęp do
    > ksiąg rachunkowych danego przedsiębiorstwa?

    Tristan, zapytam standardowo: "i co z tego"? :>

    Załóżmy że to jest cenna informacja.
    A co szkodzi, żeby kontrahent informacje dotyczące obrotów *z nim*
    (czyli SWOICH danych) wziął i SPRZEDAŁ? :>

    Jak ona jest taka cenna, ta informacja, to się dba o dwie rzeczy:
    - zawiera w umowie zapis, regulujący co jest tajemnicą
    - dba o to, aby kontrahent nie miał żadnej USTAWOWEJ podstawy
    do czynności przy której ma prawo "interesujące informacje"
    ujawnić, bo wtedy regulacjami umownymi to wiesz co sobie
    można... Po polsku, w omawianym przypadku - nie dopuścić
    do tego, aby pojawił się dług który *można sprzedać* :>
    (co śmieszniejsze, to się da załatwić w umowie).

    Prawdopodobnie (jak każdy, bo kto by wytrzymał czytanie 100%
    interesujących grup ;)) przeoczyłeś interesujące wątki na .prawo,
    które z rzadka tam się pojawiały.
    Powyższe jest przecież stadardem, coś w tym stylu:
    +++
    - czy mogę o firmie XYZ napisać, że to złodzieje, oszuści itp
    - no nie, bo oskarzą o "naruszenie dóbr
    - no to co, nic im nie da się zrobić?
    - ależ można, trzeba publicznie ogłosić że chcesz SPRZEDAĆ
    DŁUG szczegółówo opisując, jak on powstał"
    ---

    :P

    > Poza tym, działanie szkoły jest wrednym spamem.
    > Mi to latało kole kolan, a on mi skrzynkę zapychał
    > i jeszcze twierdził, że to dla mnie cenna informacja.

    Ty się może weź i zdecyduj, czy takie informacje są cenne czy nie ;)

    > Jak więc widać, taka informacja może być cenna albo wkurwiająca. Więc to co
    > robi szkoła to jest po prostu chamstwo.

    Nie, "prawidłowo" traktuje dłużnika.
    Przynajmniej jest szansa, że weźmie na przyszłość ten element
    w rozważaniach "czy warto płacić" :)

    pzdr, Gotfryd