    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przedlplata - czy trzeba wystawiac f-re zaliczkowa?
    Date: Fri, 23 Jan 2009 00:22:26 +0100

    On Thu, 22 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Ja mam z kolei inne pytanie.
    >
    > Przy zakupie domeny czy serwera, po wpłacie
    > dostaję faktury na usługę, żadnych zaliczkowych.
    > A faktura na usługę powinna być wystawiana po wykonaniu
    > usługi. Czy mam stos pustych faktur których
    > jednak nikt się nie czepia (tak jak tych PDFów z bluemedii).
    >
    > Jak to możliwe, o co tu chodzi?

    Widocznie o szczególne zasady opodatkowania.
    Zakładając iż traktują "sprzedaż domeny" jako *prawo* majątkowe,
    mielibyśmy art.19.13.9 i dalej wskazanie usługi w art.27.4.1 :)

    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2864
    8&id_pismo=509&i=42

    "sprzedaży praw lub udzielania licencji i sublicencji, przeniesienia lub
    cesji praw autorskich, patentów, praw do znaków fabrycznych, handlowych,
    oddania do używania wspólnego znaku towarowego albo wspólnego znaku
    towarowego gwarancyjnego, albo innych pokrewnych praw"

    Przyznaję że "prawo do serwera" mi nie do końca pasuje do "praw
    pokrewnych", jako że wymienione (spośród wszystkich praw majątkowych)
    są jedynie prawa związane z własnością intelektualną (swoją drogą,
    mogli jasno zapisać "prawa intelektualne" - za trudne było czy to
    celowy hak?)

    pzdr, Gotfryd