    From: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "przejecie" jakiegos dobra na potrzeby DG
    Date: Wed, 21 Apr 2004 14:46:10 +0200

    On Wed, 21 Apr 2004 12:58:39 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:
    > A wytłumacz ty mi tylko jak można przekazać *wyposażenie*, czyli
    > cos co zgodnie z ustawa nie amortyzuje się a "zalicza jako koszt"

    Oki, przyznaje bez bicia, ze juz kompa "zaliczalem" ale to byl srodek
    trwaly powyzej 3,5 tys. i rozliczam to do dzis... juz trzeci rok.
    Teraz bedzie sprzet za niecale 2 tys wiec wolalbym zrobic to szybciej
    niz amortyzacje 30% na rok:) Tak jednorazowo najlepiej, dlatego
    pomyslalem o wyposazeniu.

    > Przecież wyraznie napisał że "kupił dla siebie" (a nie "w celu
    > uzyskania przychodu") !
    > To nie mój wynalazek: pisała to Orka jesli ci to cos mówi :),
    > dokładniej to pisała cos w stylu: "a w oparciu o jaka podstawę
    > prawna można zaliczyć osobiste wyposażenie w koszt ?" :)

    Ale to mialo byc osobiste, ale po stwierdzeniu, ze w celu wykonania
    jakiegos zadania sprzet bedzie mi potrzebny w firmie.
    Na kupno nowego mnie nie stac, a poniewaz mam prywatnie, to chcialem
    go "odsprzedac" na uzytek firmy :)

    > IMHO - pozostaje zaliczyć w ST, zakazu nie ma a warunek jest inny:
    > "stanowiące własność lub współwłasność podatnika" (art. 22a) !

    No, wiec dobrze, tylko teraz jak to amortyzowac? Zeby bylo
    jaknajszybciej?

    > ...no, "idzie w koszt". Zawsze lepiej niż pominać :) (pominać też
    > IMO można :))

    Zaraz, a tego nie rozumiem. Jak moze "isc w koszt" ?
    Bo pominiecie rozumiem :D

    Pozdrawiam,
    Janusz

    --
    Szukasz informacji? A moze e-Booka ?
    Przejrzyj oferte i zapisz sie, gratisowe pozycje dla uczestnikow.