eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiprzekazanie komputera do własnej firmy › Re: przekazanie komputera do własnej firmy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.atman.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!pa202.zabrze.sdi.tpnet.pl!smo
    lik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przekazanie komputera do własnej firmy
    Date: Mon, 23 Jun 2003 13:10:06 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 42
    Message-ID: <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    References: <bd6do8$pfr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pa202.zabrze.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1056366442 9899 217.97.78.202 (23 Jun 2003 11:07:22 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 23 Jun 2003 11:07:22 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <bd6do8$pfr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-X-Sender: N...@n...tpi.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:88667
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 23 Jun 2003, Radek S. wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ od marca prowadze DG, w styczniu złożyłem sobie komputer i teraz chciałbym
    >+ "przekazać" go do swojej firmy i w związku z tym wrzucic w koszty. Czy jest
    >+ taka możliwość, jak to powinno wyglądać?

    Rozumiem że masz na myśli własną DG OF, a nie spółkę handlową :)

    Masz "papiery" ?
    To ładnie spisz, podsumuj wartości (brutto, bo VATu nie odliczałeś)
    i popatrz jaka wartosć ci wyszła :) (ważne za chwilę).
    Zatutyłuj spis że to "lista składników środka trwałego własnej
    produkcji przekazanego na cele działaloności gospodarczej",
    będzie poważnie wyglądać :) (z pieczątką, autografem i *datą*
    oczywiście !).
    Ponieważ ewidencję środków trawałych masz (no nie ? jest obowiązkowa,
    podobnie jak ewidencja wyposażenia - nawet jeśli jest pusta
    musi być) to wpisujesz go tam pod poz. 1.

    I teraz w zależności od wartości:
    - jak poniżej 3500 zł, to rozważasz amortyzację jednorazową
    - w pozostałych przypadkach rozważasz amortyzację liniową,
    degresywną lub przyspieszoną - chyba że jesteś w gminie
    "bezrobotnej", tj. na liscie "...w których stosuje się...
    specjalne....ekonomicze...ze względu na..." - tam jest
    jeszcze wersja z dopalaczem :)

    Ja bym brał jednorazową (o ile można) lub przyspieszoną
    - zaraz będziesz się z googla szkolił ;), bo to FAQ :)

    Z ewidencji (*Z EWIDENCJI*, a nie z kartki opisującej
    koszt !) wpisujesz stoswaną ratę amortyzacyjną do KPiR.
    O komentarzach nt. "co jest dokumentem" dyskusja również
    leży w googlu ;)
    A uwagi nt. "obniżania wartości" są w sąsiednim wątku - IMHO
    należy wpisać po prostu wartość z faktur, ale są różne
    inne teorie (IMO nie mające podstawy prawnej :))
    Ufff... no i byłoby... :)

    pozdrowienia, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1