  • 1. Data: 2003-10-09 07:27:16
    Temat: przekroczenie a sprawa kas
    Od: "romek" <r...@g...pl>

    Witam!

    Właśnie przekraczam 40.900 i muszę wejść na VAT. Czy w związku z tym muszę
    zakupić kasę fiskalną, a jeżeli tak, to w jakim terminie.

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
    R.

  • 2. Data: 2003-10-09 07:31:16
    Temat: Re: przekroczenie a sprawa kas
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Kupic mozna juz, a zafiskalizowac trzeba z uplywem drugiego miesiaca licac
    od konca miesiaca w ktorym nastapilo przekroczenie.
    Mowiac prosto. Przekroczyles w pazdzierniku to kase nalezy zafiskalizowac
    max. 31.12.2003r.

    Darek

  • 3. Data: 2003-10-09 09:45:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2003, romek wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ Właśnie przekraczam 40.900 i muszę wejść na VAT. Czy w związku z tym muszę
    >+ zakupić kasę fiskalną, a jeżeli tak, to w jakim terminie.

    Powoli... Mi się wydawało że "wejście w VAT" i "podpadnięcie pod kasę"
    to są dwie *odrębne* rzeczy, do tego mają *odrębne* limity - i skąd
    mamy dedukować "w związku" ?
    Znaczy: jeśli sprzedajesz *wyłącznie* "ludności lub rolnikom" to
    rzeczywiście przekroczenie 40,9kzł spowoduje przekroczenie 40kzł :),
    ale z tego nie wynika że miało to miejsce "oczywiście".
    To że "działasz" dłużej niż rok (i limit masz "pełny") przyjmujemy
    z twojej wypowiedzi przez dedukcję :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-10-09 09:55:07
    Od: "romek" <r...@g...pl>

    dziekuje za odpowiedzi. Nie sprzedaje wylacznie ludnosci i rolnikom, ale
    rowniez firmom (tak nawiasem, czy stowarzyszenie to firma, czy ludnosc?).
    Czy w takim razie musze sobie policzyc sprzedaz dla ludnosci i rolnikow i
    jezeli przekoroczy ona 40k, to musze z uplywem 2 miesiecy zafiksalizowac
    kase?
    Czy moge zafiksalizowac kase nawet bez przekroczenia tych obrotow?

    Pozdrawiam
    R.

  • 5. Data: 2003-10-09 10:34:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2003, romek wrote:

    >+ dziekuje za odpowiedzi. Nie sprzedaje wylacznie ludnosci i rolnikom, ale
    >+ rowniez firmom (tak nawiasem, czy stowarzyszenie to firma, czy ludnosc?).

    W ust. VAT są wyłączenia "osób fizycznych nie prowadzących działalności
    gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
    w formie indywidualnych gospodarstw rolnych".
    Znaczy - cała reszta nie podlega pod KFis.

    >+ Czy w takim razie musze sobie policzyc sprzedaz dla ludnosci i rolnikow
    >+ i jezeli przekoroczy ona 40k, to musze z uplywem 2 miesiecy

    Weź i poczytaj rozp. ds. kas fiskalnych (ale nie to o "warunkach
    technicznych" :)) i wydedukuj. Bo to zależy co robisz - np. są
    takie działalnosci że jeśli z nich masz 70% przychodu to mimo
    "świadczenia fizycznym" nie trzeba mieć kasy.
    Albo sam się "sklasyfikujesz" albo pofatyguj się do doradzcy...
    Szukaj: "Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2002 r.
    w sprawie kas rejestrujących" - pewnie było zmieniane, ale
    np. na isip.sejm.gov.pl znajdziesz linki do ew. zmian.

    [...]
    >+ Czy moge zafiksalizowac kase nawet bez przekroczenia tych obrotow?

    Hm... Powiedziano kiedy *musisz*, znaczyłoby że *możesz* zawsze.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, bez KF :))

  • 6. Data: 2003-10-09 20:16:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2003, romek wrote:
    [...]
    >+ Czy moge zafiksalizowac kase nawet bez przekroczenia tych obrotow?

    Pospiesz się, bo dziś ostatni dzień (masz jeszcze 1,5 godziny ;>)
    ale pod adresem:
    www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_031002/firma_z
    _a_6.html

    ...jest wyrok NSA pt. "Nie można karać za dobrą wolę", w której
    wyraźnie powiedziano że nie tylko można wcześniej zafiskalizować
    kasę - ale *w obecnym stanie prawnym* (zaraz zmienią :() nie
    można takiemu "wcześniejszemu" kasiarzowi zabrać ulgi jeśli
    popełnił karygodny błąd i zgłosił kasę "po" zamiast "przed" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)