  • 1. Data: 2003-10-09 06:06:43
    Temat: placenie karta a VAT i KPiR
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Witam,

    Mam trzy różne sytuacje:
    1. za usługę z 22% VAT zapłaciłem kartą kredytową. Karta jest na moje
    nazwisko, podpięta do prywatnego konta, rozliczana po około 30-52 dniach od
    momentu zakupu.
    2. mój pracownik zapłacił własną kartą kredytową za paliwo.
    3. zapłaciłem kartą płatniczą - niekredytową - podpiętą on-line pod konto
    firmowe za usługę także z 22% VAT.

    Czy w którymkolwiek z tych sytuacji jednoznacznie mogę lub nie mogę
    rozliczyć taką fakturę w miesiącu zakupu w KPiR oraz VAT? Na fakturach mam
    info:
    zapłacono kartą kredytową, pozostało do zapłaty: 0 zł.

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2003-10-09 20:46:30
    Temat: Re: placenie karta a VAT i KPiR
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    : Mam trzy różne sytuacje:
[...]

    Zapłaciłeś i masz prawo do odliczenia VAT i ujęcia w koszty.
    Bank przekazał środki sprzedającemu w twoim imieniu. Ty jednocześnie
    zaciągnąłeś zobowiązanie wobec banku, które rozliczysz w przyszłości.

    : 2. mój pracownik zapłacił własną kartą kredytową za paliwo.

    Zapłaciłeś i masz prawo do odliczenia VAT i ujęcia w koszty.
    Rachunek na firmę (?) został zapłacony przez pracownika w imieniu firmy.
    Firma zaciągnęła w ten sposób dług wobec pracownika, który spłaci za jakiś
    czas. Czasami pracownicy płacą z własnych środków, czasami z zaliczek, co
    jest naturalną rzeczą.

    : 3. zapłaciłem kartą płatniczą - niekredytową - podpiętą on-line pod konto
    : firmowe za usługę także z 22% VAT.

    Zapłacone, koszt i VAT j.w.
    Bank w imieniu firmy przekazuje środki, które zostaną potrącone z rachunku.
    Wszystko jest OK. Data zapłaty jest datą przeciągnięcia karty przez
    sprzedawcę.

[...]

    Możesz. Nie rozważamy oczywiście przypadków szczególnych, jak usługi
    telekomunikacyjne itp. oraz tego, że stosujesz metodę memoriałową, a usługa
    była za poprzedni miesiąc.

    Pozdrawiam
    Czarek