  • 1. Data: 2003-10-09 06:42:43
    Temat: Zawieszenie działalności
    Od: "Biedrona" <n...@b...com>

    czy moge zawieśić działalność czy nie
    osoba fiz. z KPiR podatek na ogólnych warunkach

  • 2. Data: 2003-10-09 10:06:40
    Temat: Re: Zawieszenie działalności
    Od: "tkaczmar" <t...@o...pl>

    > czy moge zawieśić działalność czy nie
    > osoba fiz. z KPiR podatek na ogólnych warunkach

    Odpowiem tak, ja TEORETYCZNIE mam zawieszana dzialalnosc, ale po lekturze
    postow z tej grupy, czyje , ze mam spore klopoty :(

    pzdr
    tk

    ps
    ZUS i US powie Ci, ze spokojnie mozesz, ale przepisy sa dosyc niejasne i nie
    ma w nich pojecia "ZAWIESZENIE DZIALANOSCI" w sensie takim, o ktorym myslisz

  • 3. Data: 2003-10-09 11:47:46
    Od: "Biedrona" <n...@b...com>

> [...]
    nie
    > ma w nich pojecia "ZAWIESZENIE DZIALANOSCI" w sensie takim, o ktorym

    czy jeżeli wyrejestruje z ZUS a w urzadzie skarb. nic nie będe robił
    to mi nic nie da

  • 4. Data: 2003-10-09 20:25:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2003, Biedrona wrote:
    [...ktoś...]
> [...]
    [...]
    >+ czy jeżeli wyrejestruje z ZUS a w urzadzie skarb. nic nie będe robił

    Pomijając wątpliwość "zawieszenia" jako taką, to w ZUS Zabrze wisi
    gustowna kartka z cytatem w stylu: "niewyrejestrowanie w US jest
    jednym ze wskazań że działalność jest faktycznie prowadzona".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-09 21:47:52
    Od: "Sheik" <s...@g...pl>

    > czy moge zawieśić działalność czy nie
    > osoba fiz. z KPiR podatek na ogólnych warunkach

    mozesz
    w Urzedzie Skarbowym skladasz odreczne pisemko o zawieszeniu prowadzenia
    dzialalnosci gospodarczej a w Zusie wyrejestrowujesz sie (z ta sama data !)
    ze wszystkich ubezpieczen

    dodatkowo, jesli zawieszenie bedzie dluzsze niz 3 miesiace to wypada to tez
    zglosic z Urzedzie Statystycznym (nie wiem jakie sa dokladne przepisy
    dotyczace zglaszania okresu zawieszenia w GUS, ale na pewno trzba im to
    zglaszac)

    sam zawieszalem dzialalnosc, wiec powyzsza procedura dziala :)

    pozdrawiam
    Sheik

  • 6. Data: 2003-10-10 07:02:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "tkaczmar" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Odpowiem tak, ja TEORETYCZNIE mam zawieszana dzialalnosc, ale po
    lekturze
    > postow z tej grupy, czyje , ze mam spore klopoty :(

    Mogę Cię jeszcze postraszyć dodatkowo:

    Ustawa o statystyce publicznej DU 88/95 poz 439

    ""Art. 42. 1. W rejestrze podmiotów gospodarki narodowej,
    zwanym dalej "rejestrem podmiotów", są ujmowane następujące
    informacje o osobach prawnych, jednostkach organizacyjnych nie
    mających osobowości prawnej
    oraz osobach fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
    w zakresie tej działalności i jednostkach wyodrębnionych tych
    podmiotów:
    [.......] pkty 1-6

    5) data powstania, rozpoczęcia, zawieszenia, zakończenia działalności,

    [.......]

    2. Osoby prawne, jednostki organizacyjne
    nie mające osobowości prawnej oraz
    osoby fizyczne prowadzące działalność
    gospodarczą, w zakresie tej działalności,
    mają obowiązek wypełniania i składania
    wniosku o wpis do rejestru podmiotów oraz
    informowania o zachodzących zmianach
    w zakresie danych określonych w ust. 1 pkt 1-6.""
    4. Podmioty określone w ust. 2 są zobowiązane
    do składania wniosku w organie rejestrowym lub
    organie prowadzącym ewidencje działalności
    gospodarczej łącznie z innymi dokumentami składanymi
    w tych organach, niezbędnymi dla powstania podmiotu
    lub podjęcia jego działalności; w przypadku gdy dla
    utworzenia podmiotu nie jest wymagany wpis do
    rejestru lub ewidencji, podmiot składa wniosek
    bezpośrednio w urzędzie statystycznym właściwym
    dla siedziby podmiotu w ciągu 14 dni od daty powstania.""

    A zatem jak bez zgłoszenia w organie
    ewidencyjnym i GUS zawieszenie jest problematyczne :-)
    (oczywiście teoretycznie)

    Pzdr
    CEZ

  • 7. Data: 2003-10-10 09:52:07
    Od: "Biedrona" <n...@b...com>

> [...]
    > zglaszac)
    >
    > sam zawieszalem dzialalnosc, wiec powyzsza procedura dziala :)

    jaka to była działalność ??

  • 8. Data: 2003-10-10 11:35:59
    Od: "Sheik" <s...@g...pl>

    > jaka to była działalność ??

    zawieszenie spółki cywilnej i dwóch jdenoosobowych działalności gospodarczy
    wchodzących w jej skład

    Sheik