  • 1. Data: 2003-10-08 19:58:01
    Temat: dotacje PHARE - opodatkowane czy nie
    Od: "sciemniacz" <k...@v...com.pl>

    Mam pytanie jak w tytule.
    Jezeli otrzymujemy dotacje z takich funduszy jak np. PHARE - to jak to
    zaksiegowac i czy objete jest to podatkiem czy nie - bo slyszalem wiele
    szkol na ten temat
    Jezeli ktos cos wie prosze o podpowiedz
    Z gory dziekuje

    K-2

  • 2. Data: 2003-10-08 22:04:17
    Temat: Re: dotacje PHARE - opodatkowane czy nie
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    "sciemniacz" <k...@v...com.pl> wrote in message
> [...]
    > Jezeli otrzymujemy dotacje z takich funduszy jak np. PHARE - to jak to
    > zaksiegowac i czy objete jest to podatkiem czy nie - bo slyszalem wiele

    Próbowałam się przez to przegryźć. Dotacja to księgowo IMHO pozostały
    przychód operacyjny. Co do rozwiązań podatkowych, to oto odpowiedź z PARPu:

    "W odpowiedzi na Pani zapytanie z 24 września br. uprzejmie informuję, że
    środki otrzymane od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach
    programów pomocowych (finansowanych ze środków UE) oraz budżetu państwa
    stanowią przychód w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym.
    Przychód ten jednak jest zwolniony od podatku na podstawie:
    - jeżeli jest to osoba prawna - ustawy o podatku dochodowym od osób
    prawnych art. 17 ust. 1 pkt. 23 ( w przypadku środków bezzwrotnej
    pomocyzagranicznej) i art. 17 ust. 1 pkt. 14b (w przypadku środków
    budżetowych).
    - jeżeli jest to osoba fizyczna - na podstawie ustawy o podatku dochodowym
    od osób fizycznych art. 21 ust. 1 pkt. 46 jeżeli są to środki bezzwrotnej
    pomocy zagranicznej lub art. 21 ust. 1 pkt. 47c jeżeli są to środki
    budżetowe."

    pamiętać należy jednak w takiej sytuacji, że wydatki które są finansowane z
    takich dotacji nie są na tej samej zasadzie KUP (moim zdaniem).

    Magda

  • 3. Data: 2003-10-09 21:52:09
    Od: "Sheik" <s...@g...pl>

    > Mam pytanie jak w tytule.
    > Jezeli otrzymujemy dotacje z takich funduszy jak np. PHARE - to jak to
    > zaksiegowac i czy objete jest to podatkiem czy nie - bo slyszalem wiele
    > szkol na ten temat

    jest to przychod i trzeba zaplacic podatek. moja firma realizowala zlecenie
    dla klienta, ktory dostal dotacje z unii i musial od niej zaplacic podatek
    dochodowy.

    > Z gory dziekuje

    prosze bardzo :)
    Sheik