eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiprzeksztalcenie dzialalnosci os. fizycznej z spolke z o.o. › Re: przeksztalcenie dzialalnosci os. fizycznej z spolke z o.o.
    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przeksztalcenie dzialalnosci os. fizycznej z spolke z o.o.
    Date: Mon, 13 May 2002 08:57:53 +0200

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) <s...@i...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:abmbqo$r71$...@s...icm.edu.pl...
    > działalności i zapłacenie VAT-u i pod. doch.jest nieuniknione. Nie wnosi
    się
    > przedsiembiorstwa jako firmy do spółki z o.o. tylko konkretny majątek,
    > towary, środki trwałe itp.
    > Jedyny sposób żeby pomniejszyć ten podatki to wykazanie niskiej wartości
    > środków na remanencie likwidacyjnym. Ale musi być to uzasadnione,
    faktyczną
    > ceną wolnorynkową. Tylko z kolei wartość wniesiona nie może być wtedy
    wyższa
    > od tej wykazanej na remanencie.
    >
    > WS

    Jest przepis, który mówi:
    "Remanent likwidacyjny nie podlega opodatkowaniu jeżeli w wyniku zmiany
    formy prawnej lub połączenia przedsiębiorstw wartość składników majątku
    objętych remanentem została wniesiona w formie wkładu lub aportu do nowo
    powstałego lub istniejącego przedsiębiorcy".
    Tzn trzeba ująć w rem. likwidacyjnym ale nie płaci sie 10% podatku.
    Połączenie przedsiembiorstw chyba się sprawdzi ale nie wiem czy można
    połączyć DG osoby fizycznej ze Sp. z o.o. Chyba nie. Tego trzeba szukać w
    szczegółowych przepisach (prawo działalmości gospodarczej).
    Przy zmianie formy prawnej pamiętam, że też był jakiś haczyk. O ile pamiętam
    nie można przekształcić DG osoby fizycznej w spółkę z tego względu że w
    spółce muszą być wspólnicy. A nie można "dołączyć" wspólnika do takiej
    pojedynczej działalności. Trzeba utworzyć spółkę np. jawną i ona może
    zmieniać formę prawną np. na sp.komandytową, sp. z o.o.... Czyli tak czy tak
    likwidacja obecnej DG konieczna jest.
    Patrz też temat na naszej liście "co trzeba zrobic aby wyrejestrowac
    zawieszona DG"
    Remanent likwidacyjny tam też przerabiamy.
    WS