  • 11. Data: 2004-03-22 22:55:03
    Temat: Re: przelewy do US i ZUS
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Dnia 2004-03-22 11:02, Użytkownik TH napisał:
    > W obu przypadkach ZUS i US nic nie wpisujesz, jeśli wpłacasz składkę zgodną
    > z deklaracją VAT, Pit itp. Tu chodzi o decyzjne wydane przez ZUS czuy US
    > np.po kontroli.
    Dzięki - zrywam więc z umieszczaniem moich kwiecistych elaboratów w tej
    rubryce ;-)

    Maciek / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /

  • 12. Data: 2004-03-23 14:29:39
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    > Where are you come from ?
    > from The Moon ?

    No więc byłem dzisiaj w moim banku PKO SA (mam tam konto firmowe) i
    powiedzieli mi że żadnych specjalnych druków nie trzeba, mam wypisać przelew
    na zwykłym druku i tak to idzie eliksirem. Powiedzieli że w niektórych
    bankach trzeba specjalne druki, ale oni mają inny system.
    I co ?

    Mariusz

  • 13. Data: 2004-03-23 15:00:52
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

> [...]
    > na zwykłym druku i tak to idzie eliksirem. Powiedzieli że w niektórych
    > bankach trzeba specjalne druki, ale oni mają inny system.

    znaczy sie ze bank nie przejmuje sie obowiazujacymi przepisami, to ze
    przenosi dane do eliksiru, niczego nie tlumaczy, przepis jest przepis ( a
    ten ustanawia taka a nie inna forme tego papierowego przelewu), przyjdzie
    (bez)sensowna kontrola, sie przyczepi i bedzie nieprzyjemnie

    pozdrawiam
    Ewa, co uwaza ze w takim razie w banku PKO SA normalni ludzie pracuja a nie
    biurokraci, hihihi

    *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

  • 14. Data: 2004-03-24 13:28:58
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

> [...]
    > ten ustanawia taka a nie inna forme tego papierowego przelewu), przyjdzie
    > (bez)sensowna kontrola, sie przyczepi i bedzie nieprzyjemnie

    No więc zadzwoniłem do mojego US i zapytałem o te druczki i miła Pani
    powiedziała że to zależy od banku i że oni nie mają informacji na jakich
    drukach to jest wypisywane i jeżeli wysyłam przelew to i tak do nich idzie
    to eliksirem. Zapytałem więc czy wypisując zwykły przelew nie popełniam
    "przestępstwa" powiedziała mi, że na pewno nie :)
    Co powinno być na takim przelewie, żeby wszystko było ok?
    Na pewno moje imię i nazwisko (nazwa firmy niekoniecznie), mój NIP i
    informacja za co płacę, np.
    Podatek VAT - VAT7 za 02/2004
    Czy coś jescze jest wymagane (o numerach kont i adresie US nie wspomniałem
    bo to oczywiste)?

    Wracając do druczku z napisem podatki nie rozumiem pól:
    nr okresu (w 11 okres rozumiem 2 cyfrowy rok, typ okresu np. M-miesiąc, a
    póżniej 2x po 2 pola nr okresu), o co chodzi?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 15. Data: 2004-03-24 13:40:10
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Mariusz" <M...@p...onet.pl> wrote in message

    [ciach]

> [...]
    > nr okresu (w 11 okres rozumiem 2 cyfrowy rok, typ okresu np. M-miesiąc, a
    > póżniej 2x po 2 pola nr okresu), o co chodzi?

    numer okresu (czyli np. numer miesiąca), np. jak płacisz VAT za 02/2004, to
    będzie symbol 04M02

    Magda

  • 16. Data: 2004-03-24 13:47:10
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Mariusz wrote:

    [...]

> [...]
    > to eliksirem. Zapytałem więc czy wypisując zwykły przelew nie popełniam
    > "przestępstwa" powiedziała mi, że na pewno nie :)

    Wszystko to "swieta racja" z wyjatkiem jednego "ale"

    To co m ila Pani z US mowiprzez telefon W ZADNYM WYPADKU
    nie chroni Cie przed ewentualnymi sankcjami.
    Stosujesz sie do tego wylacznie na wlasna odpowiedzialnosc...

    Boguslaw

  • 17. Data: 2004-03-24 14:00:07
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    > numer okresu (czyli np. numer miesiąca), np. jak płacisz VAT za 02/2004,
    > będzie symbol 04M02
    >
    > Magda
    Tylko że tam jest tak: |RR|T|__|__| - RR to oczywiście rok T to typ okresu
    i ok, ale te 4 (2 x po 2) puste pola zupełnie mnie zmyliły jak mam to wpisać
    04M02 i zostawić 2 puste pola, po co one tam są?

    Mariusz

  • 18. Data: 2004-03-24 15:17:13
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

> [...]
    wpisać
    > 04M02 i zostawić 2 puste pola, po co one tam są?

    możesz nie wypełniać, bo w tym przypadku wystarczą dwa pola na okres. Ale
    nie zawsze - tu masz zasady wypełniania:
    http://firma.onet.pl/bap/teksty/150901.htm

    Magda