    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 2 Dec 2013 10:15:07 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: przelewy między małżonkami

    On Sun, 1 Dec 2013, Jarek S. wrote:

    > Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

    > Nie do końca mnie zrozumiałeś..... regulamin banku nie bardzo mnie
    > interesuje, w końcu ich nie obchodzi skąd pochodzą środki na lokatę,

    Ale ich może interesować że łamiesz regulamin - czyli umowę.
    Powiedzmy tak: kupujesz coś na kredyt. I nie płacisz.
    Czy jest to "zgodne z prawem w rozumieniu Twojego postu"?
    Bo to taki sam przypadek: łamiesz zobowiązanie z umowy.
    "Tylko" :)
    Żadnego przepisu podatkowego przy tym nie naruszasz!

    > pytaniu chodziło mi bardziej o ewentualną ciekawość U.S skąd nagle na
    > koncie małżonki/małżonka jakaś spora kwota pieniędzy która zasiliła lokatę?

    "od męża" ;)
    A faktycznie chodzi o środki wspólne, jak rozumiem - mające pokrycie
    w przychodach itd. jak niżej.

    > A przypomnę że chodzi o przelew z konta męża na konto żony i odwrotnie !

    Popatrz na to tak: formalnie, zacząć należy od pytania, czy macie
    intercyzę i w którą stronę (bo intercyza może nie tylko zawężać
    zakres wspólnoty majątkowej, ale i przeciwnie, może również rozszerzać)
    Po drugie, trzeba by spytać, czy są to "pieniądze wyłączone",
    np. pochodzące ze spadku lub z darowizny udzielonej imiennie dla
    jednego z małżonków.
    JEŚLI NIE, czyli są to pieniądze wspólne, to nie widać podstaw
    do czepiania się ze strony podatków o cokolwiek.
    I tak by nie było widać, włącznie z nieuprawnioną "usługą" depozytu,
    bo od prawie dwu lat obowiązuje przepis art.21.1.125 (świadczenia
    nieodpłatne w I i II grupie "darowiznowej" są zwolnione w podatku
    dochodowym), ale już przemieszczeniem się "intercyzowego" majątku
    na konto osobiste małżonka US mógłby się zainteresować pod kątem
    tego majątku samego z siebie (znaczy że niby nie wiadomo, czy
    darowizna czy co).

    pzdr, Gotfryd