  • 1. Data: 2013-11-29 20:32:22
    Temat: przelewy między małżonkami
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Jest taka sytuacja: w regulaminie banku jest opłata za prowadzenie rachunku
    chyba że co miesiąc wpłynie kwota X na rachunek. I małżonkowie wzajemnie
    przelewają obie taką kwotę... czy to czymś podpada?

    Druga sytuacja jest taka że większość banków ma ciekawe lokaty na otwarcie
    ale skorzystać z nich można tylko raz.... czy jeśli mąż który z takiej
    lokaty skorzystał i drugi raz nie może przeleję środki żonie a ona otworzy
    wspomnianą lokatę robią to wbrew prawu? Oczywiście w sytuacji gdy jest
    wspólnota majątkowa.

    A co z podobnymi przelewami i sytuacjami z córką lub synem?

  • 2. Data: 2013-11-30 13:35:23
    Temat: Re: przelewy między małżonkami
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jarek S." <p...@g...pl> wrote in message
    > czy jeśli mąż który z takiej lokaty skorzystał i drugi raz nie może przeleję
    > środki żonie a ona otworzy wspomnianą lokatę robią to wbrew prawu?

    wbrew jakiemu 'prawu'?
    te sprawy uregulowane sa w regulaminie uslugi\promocji\konta i tam
    szukaj odpowiedzi, jezeli nie napisali ze nie mozna (a czemu by mieli?)
    to mozesz

    --
    http://db.org.pl/

  • 3. Data: 2013-12-01 00:12:57
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > te sprawy uregulowane sa w regulaminie uslugi\promocji\konta i tam
    > szukaj odpowiedzi, jezeli nie napisali ze nie mozna (a czemu by mieli?)

    Nie do końca mnie zrozumiałeś..... regulamin banku nie bardzo mnie
    interesuje, w końcu ich nie obchodzi skąd pochodzą środki na lokatę, w
    pytaniu chodziło mi bardziej o ewentualną ciekawość U.S skąd nagle na
    koncie małżonki/małżonka jakaś spora kwota pieniędzy która zasiliła lokatę?
    A przypomnę że chodzi o przelew z konta męża na konto żony i odwrotnie !

  • 4. Data: 2013-12-01 09:53:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jarek S. wrote:

> [...]
    > na koncie małżonki/małżonka jakaś spora kwota pieniędzy która
    > zasiliła lokatę? A przypomnę że chodzi o przelew z konta męża na

    Skoro one są juz wcześniej na koncie współmałżonka,
    to w zasadzie nie jest istotne przekładanie ich z kieszeni do kieszeni
    (bo piszesz, że chodzi Ci o przypadek gdy jest wspólność majątkowa)
    A dodatkowo zapytam: co to jest spora kwota?

  • 5. Data: 2013-12-01 10:49:56
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

> [...]
    > (bo piszesz, że chodzi Ci o przypadek gdy jest wspólność majątkowa)
    > A dodatkowo zapytam: co to jest spora kwota?

    No właśnie..... "to w zasadzie.... " tylko czy na pewno

    No nie wiem co to spora, dla mnie sporą jest już z 5 zerami na końcu

  • 6. Data: 2013-12-01 13:32:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jarek S. wrote:

    > No właśnie..... "to w zasadzie.... " tylko czy na pewno

    A dlaczego miałoby byc inaczej?
    Jakie masz wątpliwości?

    > No nie wiem co to spora, dla mnie sporą jest już z 5 zerami na końcu

    Przy pięciu zerach, to nie martwiłbym się przyczepianiem
    o przesunięcie z kieszeni żony do kieszeni męża, tylko
    o pierwotne źródło pochodzenia.

  • 7. Data: 2013-12-01 14:37:42
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    > jakaś spora kwota pieniędzy która zasiliła lokatę? A przypomnę że chodzi o
    > przelew z konta męża na konto żony i odwrotnie !

    us co do zasady nie interesuje czy przekladasz kase z niebieskiej do czerwonej
    skarpety tylko jej pierwotne pochodzenie
    oczywiscie im bardziej ta kasa sie rusza tym wieksza szansa ze ktos ja zauwazy
    i zada to pytanie

    --
    http://db.org.pl/

  • 8. Data: 2013-12-02 10:15:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Dec 2013, Jarek S. wrote:

    > Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

    > Nie do końca mnie zrozumiałeś..... regulamin banku nie bardzo mnie
    > interesuje, w końcu ich nie obchodzi skąd pochodzą środki na lokatę,

    Ale ich może interesować że łamiesz regulamin - czyli umowę.
    Powiedzmy tak: kupujesz coś na kredyt. I nie płacisz.
    Czy jest to "zgodne z prawem w rozumieniu Twojego postu"?
    Bo to taki sam przypadek: łamiesz zobowiązanie z umowy.
    "Tylko" :)
    Żadnego przepisu podatkowego przy tym nie naruszasz!

    > pytaniu chodziło mi bardziej o ewentualną ciekawość U.S skąd nagle na
    > koncie małżonki/małżonka jakaś spora kwota pieniędzy która zasiliła lokatę?

    "od męża" ;)
    A faktycznie chodzi o środki wspólne, jak rozumiem - mające pokrycie
    w przychodach itd. jak niżej.

    > A przypomnę że chodzi o przelew z konta męża na konto żony i odwrotnie !

    Popatrz na to tak: formalnie, zacząć należy od pytania, czy macie
    intercyzę i w którą stronę (bo intercyza może nie tylko zawężać
    zakres wspólnoty majątkowej, ale i przeciwnie, może również rozszerzać)
    Po drugie, trzeba by spytać, czy są to "pieniądze wyłączone",
    np. pochodzące ze spadku lub z darowizny udzielonej imiennie dla
    jednego z małżonków.
    JEŚLI NIE, czyli są to pieniądze wspólne, to nie widać podstaw
    do czepiania się ze strony podatków o cokolwiek.
    I tak by nie było widać, włącznie z nieuprawnioną "usługą" depozytu,
    bo od prawie dwu lat obowiązuje przepis art.21.1.125 (świadczenia
    nieodpłatne w I i II grupie "darowiznowej" są zwolnione w podatku
    dochodowym), ale już przemieszczeniem się "intercyzowego" majątku
    na konto osobiste małżonka US mógłby się zainteresować pod kątem
    tego majątku samego z siebie (znaczy że niby nie wiadomo, czy
    darowizna czy co).

    pzdr, Gotfryd