    From: "Kazimierz" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przeniesienie vatu na kolejny miesiąc
    Date: Thu, 6 Nov 2003 11:58:03 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0311061125500.-651017@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > Tak.

    Uff, troche mi ulzylo :)

    > Jest tylko jeden drobiazg o którym ci nie napisali, a który
    > "wyszedł ci by" :) po złożeniu deklaracji: VAT naliczony
    > w miesiącach w których nie ma sprzedaży "zapisuje się"
    > w *innych* rubrykach VAT-7, niż "VAT do przeniesienia".
    > Wynika to z interpretacji zapisy że VAT przysługuje jedynie
    > z "kosztów poniesionych w calu sprzedaży VAT" (dopóki nie
    > ma sprzedaży - jakiejkolwiek ! - nie ma "uznania", choć
    > *wykazać* należy).

    No tak, tylko ja mam akurat taka sytuacje ze mam sprzedaz w kazdym miesiacu,
    tylko czasem zdarza sie ze "vat kosztowy" z jakiegos miesiaca nie jest
    pokrywany przez "VAT ze sprzedazy" nawet przez kilka miesiecy

    > Opisy z numerami rubryk znajdziesz w groups.google,
    > zakładam że znajdziesz :) (jak nie to pisz, pewnie ktoś
    > się zlituje i powtórzy co i gdzie).

    jak bede mial taki przypadek i nie poradze sobie z rybrykami to bede nekal
    grupe :)

    > Z innych "numerów" które trzeba brać pod uwagę: wiesz co
    > to jest "sprzedaż zwolniona" ? I że koszty służące owej
    > sprzedaży nie "liczą się" do odliczenia ? I że jest
    > coś takiego jak "struktura sprzedaży" do kosztów ogólnych ?
    > A wszystkie ww. pytania sprowadzają się do jednego problemu:
    > jak nazbierasz kilkaset zł VATu do odliczenia z "proporcji"
    > a później będziesz musiał sprzedać coś "za 1 zł zwolnione"
    > to ci ów VAT przepadnie...

    "na szczescie" :) mam sprzedz tylko z 22% vatem... ale dzieki, jakby mi sie
    zdazyla "zwolniona" to bede pamietal

    > No i "przepisywać" nadmiar VATu sobie możesz, byle nie
    > za długo - są 2 okresy, 10 i 36 miesięcy powodujące
    > "przepadnięcie" VATu. Też znajdziesz w archiwum i ustawie :)

    jeszcze raz dzieki wielkie

    pzdr

    PS. Gotfryd, czytajac ta grupe dochodze do wniosku ze powinienes zalozyc
    jakies biuro doradczo-rachunkowe...
    Jak nie bedziesz bardzo drogi to bede Twoim stalym klientem :)