eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiprzeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia?? › Re: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
  • Data: 2005-01-13 09:07:21
    Temat: Re: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    TREEMAT napisał(a):
    > Użytkownik "wojtek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:cs0pfg$sts$1@kujawiak.man.lodz.pl...
    >
    >> prowadze kpir- zapomniałam o jednej fakturze, byla ona wystawiona w
    >> listopadzie, odnalazłam ją dopiero w grudniu- czy mogę ją zaliczyć
    >> w koszty grudnia? kiedy moge zaliczac faktury w koszty? w którym w
    >> m-cu? w m-cu otrzymania? w m-cu wystawienia czy tylko w m-cu
    >> wykonania usługi??? Vat chyba moge odliczyć w m-cu otrzymania lub w
    >> m-cu następnym? czyli m-c następny to grudzień i w grudniu mogę
    >> tak? czy ten przepis uległ zmianie w nowej ustawie o vat? a jak
    >> byłoby przy pelnej księgowości? też mogklabym tę fakturę dać w
    >> koszty grudnia? jaki przepis mówi o tym kiedy- w koszty jakiego
    >> m-ca można zaksiegowac fakturę?
    >
    > moim zdaniem jeśli jest to miesiąc po terminie to możesz wpisać to w
    > koszty i odliczyc vat w miesiącu następnym,,, jeżeli jest to wiecej
    > niż jeden miesiąc to calość wpisujesz w koszty

    Nyny, nie ma tak.
    Istnieje mozliwośc skorygowania deklaracji za miesiąc w którym podatnik
    miał prawo do odliczenia VAT. W takim wypadku prawa do odliczenia VAT
    nie utracił. A skoro ciągle ma prawo VAT odliczyc to o wrzuceniu w
    koszty nie ma mowy.
    Prawo do korekty utraci po roku, ale wtedy dla odmiany koszt nie będzie
    dotyczył danego roku więc VAT i tak diabli wezmą.

    Kwotę netto w koszty mozna wrzucić w dowolnym momencie po zaistnieniu
    zdarzenia gospodarczego, byle w tym samym roku podatkowym.
    VAT co do zasady (nie wiemy za co faktura i czy nie jest przypadkiem
    szczególnym) można odliczyć w miesiacu otrzymania faktury lub w miesiącu
    następnym. jak sie nie zdąży to pozostaje przepadek VATu lub korekta
    własciwej deklaracji.

    Maddy

    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1