eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiprzeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia?? › Re: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
    atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
    Date: Thu, 13 Jan 2005 10:07:21 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 42
    Message-ID: <cs5dpd$8e2$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <cs0pfg$sts$1@kujawiak.man.lodz.pl> <cs0rqu$t0n$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: afz201.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1105607277 8642 83.25.155.201 (13 Jan 2005 09:07:57
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Jan 2005 09:07:57 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <cs0rqu$t0n$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:130751
    [ ukryj nagłówki ]

    TREEMAT napisał(a):
    > Użytkownik "wojtek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:cs0pfg$sts$1@kujawiak.man.lodz.pl...
    >
    >> prowadze kpir- zapomniałam o jednej fakturze, byla ona wystawiona w
    >> listopadzie, odnalazłam ją dopiero w grudniu- czy mogę ją zaliczyć
    >> w koszty grudnia? kiedy moge zaliczac faktury w koszty? w którym w
    >> m-cu? w m-cu otrzymania? w m-cu wystawienia czy tylko w m-cu
    >> wykonania usługi??? Vat chyba moge odliczyć w m-cu otrzymania lub w
    >> m-cu następnym? czyli m-c następny to grudzień i w grudniu mogę
    >> tak? czy ten przepis uległ zmianie w nowej ustawie o vat? a jak
    >> byłoby przy pelnej księgowości? też mogklabym tę fakturę dać w
    >> koszty grudnia? jaki przepis mówi o tym kiedy- w koszty jakiego
    >> m-ca można zaksiegowac fakturę?
    >
    > moim zdaniem jeśli jest to miesiąc po terminie to możesz wpisać to w
    > koszty i odliczyc vat w miesiącu następnym,,, jeżeli jest to wiecej
    > niż jeden miesiąc to calość wpisujesz w koszty

    Nyny, nie ma tak.
    Istnieje mozliwośc skorygowania deklaracji za miesiąc w którym podatnik
    miał prawo do odliczenia VAT. W takim wypadku prawa do odliczenia VAT
    nie utracił. A skoro ciągle ma prawo VAT odliczyc to o wrzuceniu w
    koszty nie ma mowy.
    Prawo do korekty utraci po roku, ale wtedy dla odmiany koszt nie będzie
    dotyczył danego roku więc VAT i tak diabli wezmą.

    Kwotę netto w koszty mozna wrzucić w dowolnym momencie po zaistnieniu
    zdarzenia gospodarczego, byle w tym samym roku podatkowym.
    VAT co do zasady (nie wiemy za co faktura i czy nie jest przypadkiem
    szczególnym) można odliczyć w miesiacu otrzymania faktury lub w miesiącu
    następnym. jak sie nie zdąży to pozostaje przepadek VATu lub korekta
    własciwej deklaracji.

    Maddy

    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1