    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przepisywanie tekstu i umowa zlecenie
    Date: Sun, 9 Jan 2005 11:11:58 +0100

    Użytkownik "bacek" <p...@n...backiel.com.pl> napisał
    w wiadomości news:crqstq$3fa$1@news.onet.pl...

    > ale chodzi o to:
    > kobieta, jest osobą fizyczną, przepisywałem jej referacik jakiś
    > rzekomo przepisana praca nie jest taka jak powinna być - raczej
    bzdura,
    > bo to nie jest pierwsza praca
    >
    > moje pytanie
    > to czy jesli jest to osoba fizyczna
    > i nie zawarla ze mną umowy na piśmie
    > i wytoczy mi sprawę w sądzie
    > to kto poniesie odpowiedzialność za nie zapłacenie podatku
    > ja, czy Ona
    >
    > jakie problemy moge mieć
    > i czy sprawa nie zostanie
> [...]

    Przestań się martwić, bo sprawa jest drobna (47 zł).
    "Zleceniodawczyni" nie wytoczy Ci żadnej sprawy sądowej, tylko Cię
    straszy. To ona jest winna, bo nie powinna zlecać Ci wykonania dzieła,
    skoro ani Ty, ani ona nie prowadzicie działalności dospodarczej.
    Powinna zlecić pracę jakiejś firmie, skoro sama firmy nie prowadzi.
    Ponadto nie ma dowodu zlecenia Tobie wykonania dzieła, ponieważ nie
    została spisana umowa.
    Poproś jeszcze znawców prawa z tej grupy o lepsze wyjaśnienie, ale
    podaj kwotę (47 zł) i status obydwu stron "umowy o dzieło" (osoby
    fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej).

    wa