  • 1. Data: 2006-03-15 23:12:42
    Temat: przerejestrowanie samochodu ciezarowego na osobowy
    Od: "pieg" <s...@p...onet.pl>

    Witam:)
    Szukalam w internecie informacji na temat nastepujacy: nabylam samochod
    ciezarowy- srodek trwaly, odliczylam 100% podatku vat, gdyz spelnial on
    warunki okreslone przepisami, nastepnie przerobilam i przerejestrowalam
    samochod z ciezarowego na osobowy. I teraz mam dylemat: czy powinam
    skorygowac deklaracje i zwrocic podatek vat, ktory odliczylam? Znalazlam
    odpowiedz urzedu skarbowego w Debicy na podobne pytanie i urzad stanal na
    stanowisku, ze skoro w chwili nabycia srodka trwalego przyslugiwalo
    podatnikowi prawo do pelnego odliczenia vat, to samo przerejestrowanie nie
    rodzi skutku w postaci korekty podatku czy jego zwrotu. Tylko ze samochod, o
    ktorym pisze ten us zostal zakupiony przed 1 maja 2004. Czy to ma jakies
    znaczenie? Czy moge opierac sie na interpretacji innego urzedu skarbowego
    niz moj? Interpretacja ta jest z lipca 2005r. Pomocy!
    pozdrawiam
    pieg

  • 2. Data: 2006-03-15 23:20:11
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pieg" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znaczenie? Czy moge opierac sie na interpretacji innego urzedu skarbowego
    > niz moj? Interpretacja ta jest z lipca 2005r. Pomocy!
    --------------
    wg mnie nijak nie ma podstawy prawnej do konieczności korekty.
    ciekawe są też stanowiska us w sprawie amortyzacji takiego auta [pytanie czy
    jako ciężarowy czy jako osobowy należy go potraktować].

    pozdr.hanka

  • 3. Data: 2006-03-22 11:35:31
    Od: "Kurka" <biuro.kk(wytnij)@neostrada.pl>

> [...]
    > znaczenie? Czy moge opierac sie na interpretacji innego urzedu skarbowego
    > niz moj? Interpretacja ta jest z lipca 2005r. Pomocy!

    Witam,
    oto co znalazłam na stronie www.podatki.pl

    "22.03.2006

    Pytanie: W lipcu 2005 kupiłem samochód, który spełniał wymogi określone w
    tzw. wzorze Lisaka. Dzięki temu odliczyłem VAT z tytułu jego nabycia.
    Obecnie pojazd nie spełnia nowych wymogów, więc nie mogę odliczyć podatku z
    faktur za paliwo. Zastanawiam się nad demontażem kratki, i skutkiem dla
    wcześniejszego odliczenia podatku. Czy będę musiał dokonywać jakiejś korekty
    i zwracać VAT, kiedy przerejestruję go na osobowy?

    Odpowiedź

    Od 22.08.2005 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące odliczania podatku
    naliczonego przy nabyciu samochodów. Tymczasem po drogach jeździ wiele aut z
    kratkami - będących naturalnym skutkiem poprzednich przepisów. Część z tych
    samochodów nie spełnia nowych wymogów - pozwalających np. na odliczenie
    podatku VAT zawartego w cenie kupowanego dla nich paliwa. Nic dziwnego, że
    wielu użytkowników takich samochodów zastanawia się nad usunięciem
    kłopotliwej kratki i przerejestrowaniem samochodu.

    I mogą to zrobić, nie obawiając się negatywnych skutków w podatku VAT
    (zakładając, że pojazd w dalszym ciągu będzie użytkowany dla celów
    firmowych).

    Podatnicy odliczyli podatek VAT w przeszłości, zgodnie z przepisami
    obowiązującymi w przeszłości. Prawa do tego odliczenia nikt nie kwestionuje.

    Wątpliwość dotycząca likwidacji kratki pojawia się u niektórych podatników
    przy lekturze nowego art. 86 ust. 5b i 5c ustawy o ptu.

    "5b. W przypadku gdy w pojeździe, dla którego wydano zaświadczenie, o którym
    mowa w ust. 5, zostały wprowadzone zmiany, w wyniku których pojazd nie
    spełnia wymagań, o których mowa w ust. 4 pkt 1-4 - podatnik obowiązany jest
    do pisemnego zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o tych
    okolicznościach, w terminie 7 dni od ich zaistnienia.

    5c. Jeżeli zmiany, o których mowa w ust. 5b, zostaną dokonane w okresie 12
    miesięcy licząc od miesiąca, w którym otrzymano fakturę lub dokument celny,
    podatnik jest obowiązany do skorygowania kwoty podatku naliczonego w całości
    w rozliczeniu za okres, w którym dokonano tych zmian."

    Ale wątpliwości są nieuzasadnione - te przepisy, obowiązujące od 22.08.2005
    r. odnoszą się do samochodów nabytych począwszy od 22.08.2005 r.

    (E.G.)"

    pozdrawiam

    Kurka

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0612-0, 2006-03-20
    Przetestowano na: 2006-03-22 12:35:39