  • 1. Data: 2006-03-15 18:59:59
    Temat: Zaleglosci w ZUS -> okres bezskladkowy.
    Od: Tomasz Kałużny <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl>

    Rozmawialem dzis z osoba, ktora twierdzi, ze w przypadku
    niedopelnienia formalnosci zwiazanych z zamknieciem dzialalnosci i
    zaprzestania placenia skladek istnieje mozliwosc zakwalifikowania
    okresu bez wplat jako okresu bezskladkowego i nieponoszenia zadnych
    konsekwencji. Zadziwilo mnie to, bo wszem i wobec wiadomym jest jak
    bardzo trudno cokolwiek zalatwic wstecz, a juz tym bardziej w US, ZUS
    itp. instytucjach. Przyjalem to wpierw jako konfabulacje, nie
    odnalazlem bowiem zadnego przepisu dotyczacego takiego rozwiazania.
    Jednak rzeczona osoba twierdzi, ze wlasnie w jej przypadku zaszla taka
    okolicznosc i po napisaniu do ZUS pisma z prosba o takie a nie inne
    zalatwienie sprawy ZUS odstapil od sciagania zaleglosci. Czekam na
    Wasze komentarze. Prawda to czy falsz? Mysle, ze mogloby to pomoc
    wielu zapominalskim.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 2. Data: 2006-03-16 08:21:28
    Temat: Re: Zaleglosci w ZUS -> okres bezskladkowy.
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl> napisał w
    wiadomości news:4418645a$1@news.vogel.pl...
> [...]
    > wielu zapominalskim.
    >
    > Pozdrawiam. Tomek.
    > Była taka możliwość w przypadku zawieszenia działalności w urzędzie
    skarbowym i niedopełnienia wymogu wyrejestrowania w ZUS.Obecnie ZUS a
    właściwie NFZ domaga sie w wypadku zawiezsenia płacenia składek na
    ubezpieczenie zdrowotne.