  • 1. Data: 2006-03-15 19:04:01
    Temat: pit-5 - dochod/strata z DG - narastajaco czy nie?
    Od: p...@o...org.inv

    Proste pytanie o pit-5, przepraszam ze takie glupie, ale pierwszy raz mnie
    to czeka:

    w ktorym miejscu pit-5, w jaki sposob, dane z danego miesiaca lacza sie z
    danymi z poprzednich miesiecy?
    Czy w czesci "C" (ustalenie dochodu/straty) wpisuje sie dane za dany
    miesiac, czy narastajaco od poczatku roku?

    W styczniu dochod z DG wyniosl okolo 2500 zl, zatem nie bylo zaliczki na
    podatek (pit-5) w polu 45 ('podatek od podstawy z poz. 44, wedlug skali z
    art 27 upodf').
    W lutym dochod ciut nizszy, ale jak rozumie trzeba bedzie juz zaplacic
    zaliczke na podatek (powyzej 2890 w sumie).
    Tymczasem gdybym wpisal dane z lutego, nie sume danych ze stycznia i
    lutego w czesci "C", to brakowaloby jakos polaczenia z popradnim
    miesiacem, a zaliczka zgodnie z tabelka w art 27 upodo (= 19% - 530,08)
    znow wyszlaby 0.
    To jak to jest?

  • 2. Data: 2006-03-15 19:32:55
    Temat: Re: pit-5 - dochod/strata z DG - narastajaco czy nie?
    Od: j...@n...org.inv

    p...@o...org.inv skribis:

    >Czy w czesci "C" (ustalenie dochodu/straty) wpisuje sie dane za dany
    >miesiac, czy narastajaco od poczatku roku?

    Sam sobie odpowiem: narastajaco :)

    Przepraszam z aklopot.

    BTW: a pit-5A to co za zwierze?

  • 3. Data: 2006-03-15 19:37:44
    Od: p...@o...org.inv

> [...]
    >Czy w czesci "C" (ustalenie dochodu/straty) wpisuje sie dane za dany
    >miesiac, czy narastajaco od poczatku roku?

    Acha, narastajaco :)