  • 1. Data: 2009-02-16 22:07:52
    Temat: przywrocenie terminu ZUS (chorobowe) - pismo
    Od: a...@p...pl

    Ma ktos moze gotowe pismo na przywrocenie terminu zaplaty skladki na
    chorobowe - bo spoznilem sie jeden dzien i nie chca wyplacic
    chorobowego. Czym sie motywuje, aby bylo dobrze?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-02-16 22:53:37
    Temat: Re: przywrocenie terminu ZUS (chorobowe) - pismo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2009, a...@p...pl wrote:

    > Ma ktos moze gotowe pismo na przywrocenie terminu zaplaty skladki na
    > chorobowe - bo spoznilem sie jeden dzien i nie chca wyplacic
    > chorobowego. Czym sie motywuje, aby bylo dobrze?

    Nie bić poproszę... ale IMVHO należało "motywować" zaraz po
    spóźnieniu. Teraz... nie mam pomysłu!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-02-16 23:00:45
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 16 lut 2009 w liście
    [news:lqojp4lqa369pal6qp8bl97s5lbghmghbg@4ax.com] [a...@p...pl]
    napisał(a):

    > Ma ktos moze gotowe pismo na przywrocenie terminu zaplaty skladki na
    > chorobowe - bo spoznilem sie jeden dzien i nie chca wyplacic
    > chorobowego. Czym sie motywuje, aby bylo dobrze?

    Jeżeli chcesz po prostu wrócić do chorobowego, to IMHO nie musisz
    niczym motywować, tylko napisać prośbę o przywrócenie ubezpieczenia i
    od tej chwili opłacać wszystko w terminie. Ubezpieczenie zacznie
    działać po 180 dniach terminowego opłacania.

    Natomiast miałem już dwie sytuacje, kiedy raz zapłaciłem z opóźnieniem,
    a drugi zapłaciłem za mało. Napisałem wtedy coś takiego:

    "Zwracam się o wyrażenie zgody na opłacenie po terminie składek na
    dobrowolne ubezpieczenie chorobowe i przywrócenie ciągłości w
    podleganiu temu ubezpieczeniu".

    Ale w obu przypadkach było to przed zaniesieniem L4, czyli sam to
    wykryłem, nie ZUS.

    Jeżeli chcesz pieniądze z chorobowego, kiedy ZUS ci powiedział, że
    wypadłeś, to IMHO możesz o nich zapomnieć...

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 4. Data: 2009-02-17 07:01:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2009, Rafał Wawrzycki wrote:

    > Jeżeli chcesz pieniądze z chorobowego, kiedy ZUS ci powiedział, że
    > wypadłeś, to IMHO możesz o nich zapomnieć...

    Zakładając taki scenariusz dla porządku można wspomnieć, że wtedy
    oczywiście ZUS powinien oddać pieniądze ze składek chorobowych
    od dnia "wylotu".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-02-17 10:55:51
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 17 lut 2009 w liście [news:Pine.WNT.4.64.0902170800240.3572@quad]
    Gotfryd Smolik news [s...@s...com.pl] napisał(a):

    ...lub można wystąpić do ZUSu o zaliczenie nadwyżki na poczet
    przyszłych miesięcy :)

  • 6. Data: 2009-02-17 10:59:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Rafał Wawrzycki wrote:

    > ...lub można wystąpić do ZUSu o zaliczenie nadwyżki na poczet
    > przyszłych miesięcy :)

    To akurat robią ustawowo, nie trzeba pisać żadnych kwitów.

    Piotrek

  • 7. Data: 2009-02-17 16:20:51
    Od: "Gabi" <g...@w...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > chorobowe - bo spoznilem sie jeden dzien i nie chca wyplacic
    > chorobowego. Czym sie motywuje, aby bylo dobrze?

    Kiedys napisalam tak i poskutkowalo.Powodzenia
    "Zwracam sie z prosba o przywrócenie terminu do oplacenia skladki na
    ubezpieczenie spoleczne za m-c styczen 2007r. Skladke ta oplacilam w
    zanizonej wysokosci przez niedopatrzenie pomijajac ubezpieczenie wypadkowe,
    pozostale skladki naliczone zostaly prawidlowo. Obecnie wszystkie zaleglosci
    zostaly juz uregulowane."

    Nadmieniam, ze wszystkie skladki oplacam regularnie a powyzszy blad mial
    charakter incydentalny totez prosze o przychylne rozpatrzenie mej prosby.

  • 8. Data: 2009-02-18 10:13:35
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 11:59:41 +0100, Piotrek napisał(a):

    > To akurat robią ustawowo, nie trzeba pisać żadnych kwitów.

    Śmiem w to wątpić.
    Dlaczego?
    Gdyby tak było, to po jednej składce "spóźnionej" miałbyś ten miesiąc w
    plecy, ale kolejne 6 miesięcy już by się zaliczało do chorobowego (owe
    graniczne 180dni).
    A tak nie jest.
    Od ewentualnego "przywrócenia terminu" rozpoczyna się 180 dniowy okres
    karencji. No i ZUS wcale nie musi wyrazić zgody na "przywrócenie terminu".

  • 9. Data: 2009-02-18 10:15:21
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 17:20:51 +0100, Gabi napisał(a):

> [...]
    > charakter incydentalny totez prosze o przychylne rozpatrzenie mej prosby.

    Bo to ten sam "procentowo" udział w składce całkowitej, i na ten sam
    rachunek następuje wpłata :)))
    Postąpiłaś "przebiegle" - brawo :)

  • 10. Data: 2009-02-18 10:26:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Herald wrote:
> [...]
    > Od ewentualnego "przywrócenia terminu" rozpoczyna się 180 dniowy okres
    > karencji. No i ZUS wcale nie musi wyrazić zgody na "przywrócenie terminu".

    W przypadku chorobowego faktycznie może być inaczej. Nie sprawdzałem
    ponieważ nie ubezpieczyłem się w tym zakresie w ZUS-ie.

    Z pozostałymi kontami "dają radę" i robią dokładnie tak jak nakazuje
    ustawa/rozporządzenie.

    Już chyba ze dwa razy się pomyliłem i zdrowotne poszło na konto
    społecznego. Wszystko sobie przeksięgowali bez mojej ingerencji, na co
    mam dowód w postaci kwitu o niezaleganiu, który pobrałem parę dni temu.

    Piotrek